جنرال آمریکایی: خواست طالبان خروج کامل نیروهاست / به آنها نباید اعتماد کرد

© REUTERS / Nikola Solicنظامی آمریکایی در افغانستان
نظامی آمریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال بازنشسته آمریکایی در باره حضور نیرو های ایالات متحده در افغانستان می‌گوید که طالبان قابل اعتماد نیستند و آمریکا نباید تمام نیروهای خود را ازاین کشور خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال جک کین، فرمانده بازنشسته آمریکایی به این باور است که اولویت طالبان این است که با امضای توافق با ایالات متحده راه برای خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان هموار ساخته شود.

او در تازه‌ترین اظهاراتش گفته که طالبان بر مردم سالاری باورندارند و در تلاش آن اند تا آمریکا تمامی سربازان خود را از افغانستان خارج کند.

از دیدگاه این جنرال سابق آمریکایی، گفت‌وگو با طالبان برای رسیدن به یک توافق سیاسی مسالمت آمیز "محتمل به نظر نمی‌رسد."

به گفته وی مذاکراتا مستلزم چیزهای مثل برقراری آتش‌بس و حضور حداقل 8600 نیروی آمریکایی در افغانستان است.

 خروج آمریکا از افغانستان حاوی پیام کاهش قدرت این کشور است    - اسپوتنیک افغانستان
خروج آمریکا از افغانستان حاوی پیام کاهش قدرت این کشور در جهان است

او می‌گوید، واشنگتن تلاش دارد که از راه دیپلماتیک، طولانی‌ترین جنگ آمریکا در افغانستان را پایان دهد. با این وصف، نشانۀ از کاهش چشمگیر خشونت‌ها در نقاط گوناگون افغانستان دیده نمی‌شود.

به گفته وی اگر ایالات متحده تمامی سربازان خود را طی یک توافق با طالبان از افغانستان خارج کند، خود و کشورهای متحد خود را با خطرهای جدی مواجه خواهد کرد؛ بناً نباید بر طالبان اعتماد کند.

به گفته او، حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نیاز جدی است و در کنار این، ایالات متحده در مورد صلح هم باید به یک نتیجه دست یابد، اما نباید توافقنامه خروج تمامی سربازان خود را از افغانستان با طالبان امضا کند.

او تاکید کرد که ماموریت آمریکا در افغانستان این است که از حملات احتمالی از این کشور جلوگیری کرده و نیز یک نظام مردم سالار را در افغانستان به وجود آورد.

این در حالی است که مذاکرات صلح آمریکا و طالبان از یک سال به این طرف در قطر ادامه دارد. طالبان تلاش دارند تا بر بنیاد یک توافق تمامی سربازان خارجی از افغانستان خارج شوند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در دوحۀ قطر چندی قبل به گفته بود که امیدوارند توافق با ایالات متحده تا پایان ماه جنوری به دست آید، اما چنین نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала