گفتگوی پوتین با شاه عربستان پس از سقوط بهای نفت

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی پوتین با شاه عربستان پس از سقوط بهای نفت
گفتگوی پوتین با شاه عربستان پس از سقوط بهای نفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی طی تماس تلفونی در مورد وضعیت بازار جهانی هایدروکربن، همکاری در بخش نفت بحث و گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه با نشر یک خبرنامه اعلام کرده است: "به ابتکار طرف سعودی، ولادیمیر پوتین با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی مکالمه تلفونی داشت. در این تماس وضعیت فعلی در بازار جهانی هایدروکربن به طور کامل مورد بحث قرار گرفت. هر دو طرف آمادگی خود را برای هماهنگی بیشتر در قالب اوپک پلس (OPEC+) برای اطمینان از ثبات بازار جهانی نفت اعلام كردند".

بهای نفت برنت بخاطر ویروس کرونا، به پایین‌ترین سطح سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
بهای نفت برنت بخاطر ویروس کرونا، به پایین‌ترین سطح سقوط کرد

پیش از این دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفته بود که در صورت لزوم امکان دارد پوتین درباره وضعیت بازار نفت با پادشاه عربستان سعودی گفتگو کند.

این در حالیست که عصر امروز (دوشنبه، ۳ فبروری) قیمت نفت خام برنت برای نخستین بار در ۱۳ ماه گذشته به ۵۴.۸ دالر در بدل هر بشکه رسید. بلومبرگ گزارش داده است که مشکلات موجود در بازار نفت به دلیل کاهش ۲۰ درصدی تقاضا در چین به دلیل شیوع کرونا ویروس ایجاد شده است، گرچه پیش از این "ترانس نفت" گزارش داده بود که این موضوع تاثیری در صادرات نفت به چین ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала