تدارک کلاه سفیدها برای حمله ساختگی کیمیایی در شمال سوریه

© AFP 2023 / Omar Haj Kadour تدارک کلاه سفیدها برای حمله ساختگی کیمیایی در شمال سوریه
 تدارک کلاه سفیدها برای حمله ساختگی کیمیایی در شمال سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه از تصمیم و آمادگی گروه «کلاه سفیدها» و عناصر تروریستی جبهه النصره برای انجام یک اقدام تحریک آمیز در شمال سوریه با استفاده از مواد سمی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه دوشنبه شب اعلام کرد که اطلاعاتی را در خصوص همکاری گروه «کلاه سفیدها» با تروریست های جبهه النصره برای انجام عملیات شیمیایی ساختگی در ادلب دریافت کرده است.

مرکز روسی افزود: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد، عناصری از گروه کلاه سفیدها با حمایت تروریست های جبهه النصره در تدارک استفاده از مواد سمی جهت انجام حملات شیمیایی جدید ساختگی هستند.

مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این حمله شیمیایی جعلی این بار قرار است در روستای «معاره الارتیق» استان حلب که جزو مناطق کاهش تنش ادلب محسوب می شود، صورت بگیرد.

مرکز روسی فاش کرد که یک تیم ۱۵ نفره از عناصر کلا سفیدها اول فوریه وارد منطقه ادلب شده تا با همدستی عناصر تروریستی جبهه النصره این اقدام تحریک آمیز را انجام دهد.

طی سال های اخیر، گروه کلاه سفیدها با همکاری تروریست ها چند بار برای صحنه سازی حملات شیمیایی تلاش کرده اند که از جمله آن می توان به حملات شیمیایی جعلی شهر «خان شیخون» در ادلب در چهارم آوریل سال 2017 اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، تروریست‌ها روز دوشنبه حدود ۴۰۰ لیتر مواد شیمیایی را از انبار زیر زمینی کلا سفیدها برداشته و به مکان ویژه فیلمبردای از حملات جعلی منتقل کردند تا با استفاده از این مواد، دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه ساکنان محلی متهم کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала