طراح معامله قرن «داماد ترامپ» به بی‌کفایتی و تکبر متهم شد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivais طراح "معامله قرن «داماد ترامپ» به بی‌کفایتی و تکبر متهم شد
 طراح معامله قرن «داماد ترامپ» به بی‌کفایتی و تکبر متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی در مقاله‌ای جرد کوشنر را که یکی از طراحان "معامله قرن" است یک فرد متکبر و بی‌کفایت دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه  آمریکایی  The Washington Post در مقاله‌ای، جرد کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهور ترامپ را که یکی از طراحان اصلی حل و فصل اوضاع فلسطین – اسرائیل موسوم به"معامله قرن" است را به بی‌کفایتی و تکبر متهم می‌کند.

نشریه می‌نویسد، کوشنر تمام عمر خود را یا برای پدر و یا هم برای خسر خود کار نموده است. وی قبل از اشتغال در کاخ سفید، در شرکت توسعه پدرش شاغل بود. هنگامی که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 پیروز شد ، کوشنر مقام مشاور رئیس جمهور را به دست آورد که به گفته این نشریه وی صلاحیت و دانش لازم را برای کار دراین پست کلیدی در اختیار نداشت.

بیت‌المقدس فروشی نیست/ معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
بیت‌المقدس فروشی نیست/ معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد

اما این امر مانع نشد که داماد ترامپ، طرح برقراری صلح در خاورمیانه، ساختن دیواری در مرز با مکزیک ، و همچنین در اصلاح سیستم عدالت کیفری و کار دولت آمریکا، را به عنوان موفقیت ها برای خود قلمداد کند.

 در ادامه این گزارش آمده است:  اگر توجه صورت گیرد، مشاهده می‌شود که بسیاری از تصمیمات کوشنر کاملاً بحث برانگیز بوده و می تواند عواقب منفی داشته باشد - اولتر از همه، این نکات را می‌توان در "معامله قرن" مشاهده کرد  که کوشنر روی آن کار کرده است.

واشنگتن پست می‌نویسد، کوشنر از چگونگی حل و فصل مسالمت آمیز درگیری بین اسرائیل و فلسطین راضی نبود، و در نتیجه تصمیم گرفت نسخه نهایی سند 181 صفحه ای خود را تهیه کند ، که در جنوری سال 2020 رونمایی شد. روزنامه نوشت: "کوشنر در استکبار شکست ناپذیر خود تصور می کرد که به نوعی قادر خواهد بود با دانستن بسیار کمتر از دیپلمات های قبلی، به خیلی بیشتر از آنچه که هست برسد."

طرحی را که جارد کوشنر، مشاور و داماد رئیس‌جمهوری آمریکا به نام "معامله قرن" برای درگیری اسرائیل – فلسطین ارائه نموده است از سوی اسرائیل مورد استقبال قرار گرفت و فورا از سوی فلسطینیان رد شد.

گفتنی‌است که خود جارد کوشنر در مصاحبه با اسکای نیوز عربی گفت: سه سال است در این باره این مطالعه می‌کنم. 25 کتاب درباره آن خوانده‌ام، با هر رهبری در این منطقه دیدار کردم، با هر شخصی که در آن نقش داشت، صحبت داشتم.

این سخنان کوشنر با واکنش فوری کاربران آنلاین مواجه شد و مردم این سوال را طرح می‌کردند که آیا صرفا چنین پیشینه‌ای برای حل مسائلی این چنینی کافیست یا خیر. کوشنر از سوی ترامپ مامور شد تا یک طرح عملی برای درگیری اسرائیل – فلسطین بیابد؛ این در حالیست که او جدای از بحث خاورمیانه، هیچ تخصصی در امور خارجی ندارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه راهکار دو کشوری را اعلام کرد. این طرح جنجالی، کل قدس را به کنترل اسرائیل درمی‌آورد و شهرک‌های اسرائیلی در امتداد کرانه باختری را حفظ می‌کند. ترامپ همچنین مدعی شد که فلسطینیان بیش از دو برابر سرزمینی که اکنون در اختیار دارند، به دست می‌آورند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала