ثبت اولین مرگ ناشی از کرونا در هنگ‌کنگ

© REUTERS / WEIBO / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN ثبت اولین مرگ ناشی از کرونا در هنگ‌کنگ
 ثبت اولین مرگ ناشی از کرونا در هنگ‌کنگ    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه مرگ های ناشی از کرونا ویروس در خارج از چین، هنگ‌کنگ که از شهر های تحت کنترل دولت مرکزی چین است اولین مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، هنگ‌کنگ که از دولت‌شهرهای تحت کنترل دولت مرکزی چین است؛ نخستین مورد فوت در اثر آلودگی به ویروس کشنده کرونا را ثبت کرد.

متوفی مردی 39 ساله است که ماه میلادی گذشته (جنوری) سفری به شهر «ووهان» چین به عنوان کانون انتشار این ویروس داشته است.

با توجه به اینکه روز یکشنبه نیز مردی 44 ساله به دلیل آلودگی به این ویروس در فیلیپین جان باخت، این دومین مورد منجر به فوت در خارج از قلمرو چین مرکزی است.

در مجموع 426 نفر در اثر ذات‌الریه ناشی از آلودگی به کرونا فوت کرده‌اند حال آنکه شمار افراد آلوده که اغلب چینی هستند به بیش از 20 هزار نفر می‌رسد که از این تعداد، 151 مورد ساکن 23 کشور دیگر جهان هستند.

  پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد جالب رهبر بودائیان برای مقابله با کرونا ویروس

گفتنی است برخی کشورها سفر و مراوده با چین مرکزی را محدود کرده‌اند حال آنکه مناطق تابع مانند هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان از این ملاحظات مستثنی هستند.

با توجه به اینکه هنگ کنگ از مراکز لجستیکی مهم اقتصادی شرق آسیا است، احتمالاً تحت شرایط به وجود آمده با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد.

گفته می‌شود منشأ این ویروس که چندی پیش ناشناخته بود نخستین بار در فروشگاه غذای دریایی شهر ووهان چین در اواخر سال گذشته میلادی شناسایی شد و به شهرهای بزرگ چین مانند پکن و شانگهای گسترش یافته است. آمریکا، تایلند، کوریای جنوبی، جاپان، استرالیا، پاکستان، فرانسه و کانادا کشورهایی هستند که موارد ابتلا در آنها گزارش شده‌ است.

تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی از جمله هواپیمایی قطر، ایرکانادا، ایرفرانس، ایرسئول، امریکن ایرلاینز، بریتیش ایرویز، لوفتانزا، ترکیش ایرلاین و ایرلاین اتحاد، سفرهای خود را به مقصد چین به حال تعویق در آورده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала