در ولایت کندهار بیش از 80 هزار خانوادۀ مهاجر به کمک نیاز دارند

© AFP 2023 / Jangir در ولایت کندهار بیش از 80 هزار خانوادۀ مهاجر به کمک نیاز دارند
در ولایت کندهار بیش از 80 هزار خانوادۀ مهاجر به کمک نیاز دارند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از بی‌جاشده‌گان در کندهار از عدم دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه در این ولایت شکایت دارند. آنان می‌گویند، بیش از یک سال می‌شود که بی‌جاشده‌اند، اما هنوز کمکی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، سردی هوا، بیکاری، بالابودن نرخ مواد خوراکی و غیرخوراکی و عدم کمک‌های انسان‌دوستانه از مواردی‌اند که زنده‌گی را به کام این بی‌جاشده‌گان تلخ کرده است. 

اخترمحمد و تورپیکی، دو تن از این بی‌جاشده‌گان که به ریاست مهاجران و برگشت‌کننده‌گان کندهار آمده‌اند به سلام‌وطندار می‌گویند، روزانه  به این ریاست و مقام ولایت می‌روند، اما تاکنون کسی صدای‌شان را نشینده است.

کمک 36 میلیون دالری امریکا به بیجا شدگان اخیر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کمک 36 میلیون دالری امریکا به بیجا شدگان اخیر افغانستان

اما مسئولان ریاست مهاجران و برگشت‌کننده‌گان کندهار می‌گویند، 85 هزار خانوادۀ بی‌جاشده از ولسوالی‌های ناامن این ولایت و ولایت‌های زابل، ارزگان، فراه، هلمند، بادغیس و 16 ولایت به شهر و ولسوالی‌های امن کندهار آمده‌اند.

دوست‌محمد نایاب، رئیس مهاجران و بازگشت‌کننده‌گان کندهار با آن که وجود برخی مشکلات این بی‌جاشده‌گان را می‌پذیرد، اما می‌گوید که در جریان سال چندین‌بار مواد خوراکی و غیرخوراکی برای آنان توزیع کرده‌اند.

به گفتۀ او، وضعیت زنده‌گی این بی‌جاشده‌گان در مقایسه به گذشته بهتر شده است.

اما بر بنیاد معلومات این ریاست، ام‌سال 12 هزار و 686 خانوادۀ مهاجر از پاکستان به ولسوالی سپین‌بولدک آمده‌اند و نیازمند کمک هستند.

بی‌جاشده‌گان کندهار در حالی از عدم کمک شکایت می‌کنند که برگشت کننده‌گان و بی‌جاشده‌گان داخلی در شماری از ولایت‌های دیگر نیز با مشکلات مشابه روبه‌رواند و به علت سرمای شدید جان داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала