Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دوران فوتبال دفاعی تمام شده است

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیا
روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا میگوید می‌دانم ما با سبک ایتالیایی 4 جام جهانی گرفته‌ایم اما دوران فوتبال تدافعی تمام شده است وی همچنین میگوید پشیمان نیست که 15 سال در سمپدوریا مانده است.

به گزارش اسپوتنیک، مانچو با کسانی که می گویند فوتبال کنونی ایتالیا فاقد استعدادهای بزرگ است، موافق نیست و معتقد است باید شجاعت بازی دادن به آنها وجود داشته باشد.

 روبرتو مانچینی 15 سال برای سمپدوریا بین سال های 1982 تا 1997 بازی کرد و اسطوره این باشگاه است اما اعتراف کرد در ابتدا میلی به بازی در شهر جنوا نداشته است. به گزارش فوتبال ایتالیا، سرمربی آتزوری در این مورد گفت: 

من برای بولونیا در جنوا مقابل جنوا بازی کردم. از پل موراندی گذشتیم و یادم می آید که با خودم فکر کردم: هیچوقت در تیم چنین شهری بازی نخواهم کرد! دو ماه بعد من بازیکن سمپدوریا بودم و 15 سال آنجا ماندم! 

در حالی که ستاره های دیگری مانند میهایلوویچ و جانلوکا ویالی برای بردن جام سمپدوریا را ترک کردند اما مانچو در این تیم ماند و وفادار بود:

قطعا اگر از سمپدوریا می رفتم جام های بیشتری می گرفتم اما پشیمان نیستم. با یک انسان بزرگ به نام پائولو مونتوانی ملاقات کردم. رئیس 50 سال از سایرین جلوتر بود. او مرد خوبی بود و سمپدوریا خانواده ما بود. بردن یک اسکودتو و همه چیزهای دیگر در شهر جنوا زیبا بود زیرا انسانی مثل مونتوانی را خوشحال کردیم. 

ایتالیا تحت هدایت مانچینی کاملا هجومی است و شباهت زیادی با کاتاناچیوی معروف ایتالیایی ها ندارد. این ایتالیا چه هویتی دارد؟

من فوتبال هجومی را دوست دارم. می دانم ما به سبک ایتالیایی 4 جام جهانی گرفته ایم اما فکر می کنم امروزه ما می توانیم فوتبال هجومی تری بازی کنیم. روزهای فوتبال تدافعی و ضدحمله در فوتبال تمام شده است. 

خوشحالیم که بار دیگر باعث شده ایم مردم عاشق تیم ملی ایتالیا شوند و در بازی های یورو تلاش می کنیم هواداران ایتالیا را شاد کنیم. بخش مهمی از فوتبال، اتحاد تیم است. اگر ایتالیا خوب بازی می کند و پیروز می شود، به خاطر شادی بازیکنان در کنار هم است. وقتی سرود ملی ایتالیا را از روی نیمکت می شنوم، احساس غرور و شادی می کنم که ایتالیایی هستم. معتقدم کشور ما زیباترین کشور جهان است. ما در وسط زیبایی زندگی می کنیم. هیچکس گنجینه های هنری و مکان های تاریخی و زیبای ما را ندارد. 

مانچینی در زمان بازی اش به شدت مستعد و تکنیکی بود اما در تیم ملی ایتالیا توفیق چندانی نداشت و طی 10 سال، تنها 36 بازی ملی انجام داد. او قول داد ایتالیا تحت هدایت او به استعدادها اهمیت زیادی خواهد داد:

ما تلاش کرده ایم استعدادهای ایتالیایی سری آ را پیشرفت دهیم و فکر می کنم واقعا موفق بوده ایم. این درست نیست که ایتالیا در حال حاضر استعدادهای کمی دارد. شما فقط باید شجاعت داشته باشید تا به آنها بازی بدهید. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала