پوتین: جهان امروز در معرض خطر قرار گرفته است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: جهان امروز در معرض خطر قرار گرفته است
پوتین: جهان امروز در معرض خطر قرار گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در دیدار با سفرای کشور های خارجی ابراز داشت: نقض توافقات در چارچوب کنترل تسلیحات امروز بار دیگر جهان را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه (5فبروری) در دیدار با سفرای کشورهای خارجی ابراز داشت:امروز بشریت به دلیل افزایش تعداد درگیری‌های منطقه‌ای و خطر تروریسم، از بین رفتن سیستم کنترل تسلیحات و وضعیت ناپایدار اقتصاد جهانی در "خط خطرناک" قرار گرفته است.

وی یادآور شد: «امسال هفتادو پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم است. در ماه می، ما در مسکو منتظر جشن‌های این پیروزی بزرگ هستیم، رهبران کشورهای بسیاری و هیئت‌های بلندپایه خارجی برای ادای احترام به میلیون‌ها نفر کشته، ادای احترام به جانبازان و نشان دادن تعهد به آرمان‌های صلح، آزادی و عدالت به اینجا خواهند آمد.»

پوتین با اشاره به اینکه این آرمان‌ها توسط کشورهای پیروز به عنوان پایه و اساس نظم جهانی پس از جنگ در منشور سازمان ملل متحد به ثبت رسید، افزود: «ولی متأسفانه، امروزه بشریت دوباره خود را در یک "خط خطرناک" پیدا کرده است: درگیری‌های منطقه‌ای در حال افزایش است، تهدیدات تروریسم و ​​افراط گرایی در حال رشد هستند، سیستم کنترل تسلیحات از بین رفته و اقتصاد جهانی در یک وضعیت ناپایدار نگران کننده قرار دارد.»

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
اروپا به پیروزی جیوپلیتک پوتین اعتراف کرد

رئیس جمهور روسیه همچنین تاکید کرد که روابط فدراسیون روسیه و ایالات متحده باید براساس اصول برابری و عدم دخالت در امور یکدیگر باشد. به گفته وی، صلح و امنیت در کره زمین تا حدود زیادی به وضعیت روابط مسکو-واشنگتن و ثبات و قابل پیش بینی بودن آن بستگی دارد.

پوتین افزود: «ما اطمینان داریم که این روابط باید مبتنی بر اصول برابری، احترام به استقلال و حاکمیت و البته عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر باشد. مسکو برای گفت‌وگوی پر محتوا و سازنده با واشنگتن در زمینه کنترل تسلیحات، مبارزه با تروریسم و حل و فصل مسالمت آمیز بحران‌های منطقه‌ای آمادگی دارد و امیدوار است طرف آمریکایی نیز به این مسئله تمایل داشته باشد، چرا که کاملاً آشکار است که بازگشت همکاری‌های دو جانبه به یک کانال عادی و سازنده نه تنها به نفع روسیه و ایالات متحده، بلکه به نفع کل جهان است.»

رییس جمهور روسیه همچنین به عزم کشورش برای حفظ برجام اشاره و تاکید کرد: روسیه از طرف های باقیمانده در برجام می‌خواهد برای حفظ این توافق مهم بین‌المللی به تعهدات خود عمل کنند.

در این مراسم 23 تن از سفیران خارجی تازه وارد به روسیه، از جمله سفرای ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، چین، ایران، عراق، استرالیا، آلمان، یونان و سویدن حضور داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала