اتحادیه اروپا معامله قرن ترامپ را رد کرد

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandاتحادیه اروپا معامله قرن ترامپ را رد کرد
اتحادیه اروپا معامله قرن ترامپ را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا پیشنهاد ایالات متحده را برای به رسمیت شناختن سرزمین های فلسطینی که توسط اسرائیل در کرانه باختری به عنوان بخشی از یک طرح حل و فصل خاورمیانه اشغال شده است، نمی پذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز تاریخ 4 فبروری در اعلامیه‌ای گفته است که اتحادیه اروپا پیشنهاد ایالات متحده را در چارچوب طرح تسویه حساب خاورمیانه برای به رسمیت شناختن سرزمین های فلسطینی که توسط اسرائیل در کرانه باختری اشغال شده است، نمی پذیرد.
بورل، گفت:"ما خصوصاً نگران اظهارات امریکا درباره احتمال پیوستن دره اردن و سایر مناطق در کرانه باختری هستیم. مطابق با هنجارها و قطعنامه های بین المللی شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر سرزمین های اشغالی پس از سال 1967 را به رسمیت نمی شناسد."
در عین حال، بورل اظهار داشته است :"اتحادیه اروپا كاملاً متعهد به مشاركت فراتر از آتلانتیك و هرگونه تلاش برای یافتن راه حل مسالمت آمیز برای مناقشه فلسطین و اسرائیل است."
قابل ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا روز 28 جنوری همراه با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح صلح خود موسوم به " معامله قرن" بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می‌ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала