عراق پس از ترور سلیمانی همکاری با ائتلاف ضدداعش را کاهش داده است

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader عراق پس از ترور سلیمانی همکاری با ائتلاف ضدداعش را کاهش داده است
عراق پس از ترور سلیمانی همکاری با ائتلاف ضدداعش را کاهش داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عراق پس از ترور جنرال ایرانی به ارتش اش دستور داد که همکاری در عملیات گروه تروریستی داعش را با ائتلاف امریکا کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، پس از ترور جنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، دولت عراق به ارتش خود دستور داد که تعامل با ائتلاف امریکا علیه داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در زمینه مبازره علیه این گروه را به حداقل برساند.

یک مقام ارشد اطلاعاتی عراقی به این آژانس گفت: پس از ترور جنرال سلیمانی، دولت رسماً تصمیم گرفته است  و به ما اطلاع دهد که که هیچ همکاری با ائتلاف امریکا وجود نخواهد داشت.

نمايندگان کنگره امريکا طرح لغو مجوز اقدام نظامی در عراق رای دادند - اسپوتنیک افغانستان
نمايندگان مجلس امريکا به لغو مجوز اقدام نظامی در عراق رای دادند

در عین حال یک مقام امنیتی در عراق می‌گوید که مبارزان که تحت رهبری امریکا در ولایت الانبار مشغول آموزش نظامی در زمینه مبازره علیه داعش هستند، ادامه دارد، اما هیچ حمایتی از امریکا در عملیات نظامی صورت نمی‌گیرد.

پیشتر دگروال «مایلز کوگینز»، نماینده ائتلاف گفته بود که پس از ترور سلیمانی طرف عراقی درخواست پشتیبانی هوایی نکرده است، بنابراین ائتلاف ائتلاف حملات هوایی انجام نداده است.

امریکا در بامداد سوم جنوری، قاسم سلیمانی فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داد و ترور کرد.  

در تاریخ 5 جنوری، ائتلاف به رهبری امریکا عملیات علیه گروه تروریستی داعش در عراق را به حالت تعلیق درآورد و در همان روز پارلمان عراق خواهان خروج سربازان امریکایی از کشور شد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس در حال حاضر 5.2 هزار سرباز امریکایی در عراق مستقر هستند و به نیروهای عراقی در نبرد با داعش کمک می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала