غنی: اعتیاد به مواد مخدر و مسکرات چالش عمده در بربر دولت است

© @ARG - FBاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی در تازه‌ترین اظهاراتش از وزارت امور داخله خواسته است تا بیشتر روی حاکمیت قانون تمرکز کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، رییس جمهور غنی؛ روز گذشته در نخستین جلسه کمیسیون عالی مبارزه علیه مواد مخدر و مسکرات، ایجاد این کمیسیون را یک اقدام مهم خوانده، گفته است که ترویج مواد مخدر و مسکرات و افزایش معتادین چالش های عمده مردم است.

می گوید که وزارت امور داخله تمرکز اش را روی حاکمیت قانون بیشتر سازد و سیستم های امنیتی فرودگاه های کشور باید تقویت شود.

رئیس جمهور در ادامه افزوده است که بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی وزارت صحت عامه، اعتیاد به مواد مخدر و مسکرات یک چالش عمده است و باید به گونه لازم در برابر آن مبارزه صورت گیرد.

سیستم های امنیتی فرودگاه های کشور باید تقویت شود.

رییس جمهور خاطرنشان کرده که که تمام نهادهای دولتی به شمول وزارت های معارف، تحصیلات عالی، صحت عامه، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و اطلاعات و فرهنگ، برنامه های خود را در راستای مبارزه علیه مواد مخدر گسترش دهند و نیز ارگان های امنیتی و دفاعی نقش شان را در راستای جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر بیشتر کنند.

غنی تاکید کرده که حکومت باید تشخیص و تحلیل واضح از چگونگی کشت، پروسس، قاچاق و مصرف مواد مخدر داشته باشد و همچنان ظرفیت عملیات های نظامی به خاطر از بین بردن مواد مخدر بالا برود و شبکه های بزرگ آن متلاشی شود.

او خاطرنشان کرده که با کشورهای منطقه و جهان در راستای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و دستگیری قاچاقبران، همکاری بیشتر صورت گیرد.

این جلسه در حالی برگزار شده است که افغانستان به گونه تقریبی حدود چهار میلیون معتاد به مواد مخدر دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала