مولوی صالح: معامله قرن خلاف تمام قوانین بین‌الملل است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر مولوی صالح: معامله قرن خلاف تمام قوانین بین‌الملل است
    مولوی صالح: معامله قرن خلاف تمام قوانین بین‌الملل است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولوی خداداد صالح گفت که هم جمع شده‌اند و طرحی کاملا یک‌طرفه برای اشغال فلسطین ساخته‌اند تا در مقابل مقداری پول، سرزمین مردم مسلمان فلسطین را به یهودیان بفروشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، مولوی خداداد صالح رئیس شورای علمای حوزه غرب و امام جمعه مصلی بزرگ هرات در یکی از سخنرانی‌هایش نسبت به معامله قرن گفت: طرح صلح ترامپ خلاف تمام قوانین بین‌المللی و یک معامله غیر انسانی قرن می‌باشد.

او علاوه کرد؛ ترامپ سرزمینی را که مسلمانان به خاطر آن 70 سال مبارزه کرده‌اند را به هیچ عنوان نمی‌تواند به یهودیان بسپارد.

این عالم دین با بیان اینکه معامله قرن را کسانی تصویب کرده‌اند که خودشان داد از حقوق بشر و قوانین بین‌الملل می‌زنند، گفت: اما طرح صلح یا معامله قرن خلاف تمام قوانین حقوق بشر و قوانین بین‌الملل می‌باشد.

در همین حال احمدضیا فاضلی یکی دیگر از علمای دین نیز صحبت کرده افزود: ترامپ دیکتاتوری زمان، طرحی را بنام صلح که معامله قرن می‌باشد ساخته چون با این طرح خود می‌خواهد سرزمین مردم مسلمان فلسطین را به یهودیان واگذار کند.

او اظهار داشت که این کار ظالمانه رئیس جمهوری امریکا مخالف تمام قوانین بین‌الملل است، از این رو باید کشورهای اسلامی در کنار مردم فلسطین ایستاده، از حق و حقوق مردم مسلمان فلسطین دفاع نمایند.

وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
بررسی معامله قرن در مسکو

بر اساس گفته‌های این عالم دین، معامله قرن طرحی آتش افروز است و ناکام ساختن این طرح مانند هر تکلیف دیگر دینی بر مسلمانان واجب است.

فاضلی همچنان تاکید کرد که طرح امریکا جنایتی علیه مردم فلسطین است که مورد قبول مردم فلسطین و مسلمانان جهان نیست.

روز سه‌شنبه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر اسرائیل از طرح صلح خاورمیانه رونمایی کرد که مدت‌هاست داماد و مشاور او، جرد کوشنر از آن به عنوان معامله قرن یاد می‌کند.

در این طرح قرار است رژیم صهیونیستی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، بخش‌هایی از کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را به مناطق اشغالی خود ملحق کند تا پس از آن با تشکیل دولت مستقل فلسطین در نیمه کرانه باختری، تمام نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی که عموما فلسطینینان در آن سکونت دارند موافقت کنند.

بر اساس این طرح، شهر ابودیس به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد و فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخت شده، صرف نظر کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала