دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا باقی ماند

© AP Photo / Evan Vucciدونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا باقی ماند
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا باقی ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنای امریکا دونالد ترامپ؛ رئیس‌‌جمهور این کشور را از دو اتهامی در فرایند استیضاح او مطرح شده‌بود، تبرئه کرد. به این ترتیب آقای ترامپ تا پایان اولین دوره ریاست ‌جمهوری‌اش در کاخ سفید خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، طرح استیضاح ترامپ به اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» از سوی مجلس نمایندگان امریکا به جریان افتاده‌بود.

اما در رای‌گیری روز چهارشنبه، 5 فبروری در مجلس سنا در مورد اتهام «سوء استفاده از قدرت» 52 سناتور رای به تبرئه ترامپ دادند و 48 سناتور نیز رئیس ‌جمهور امریکا را مجرم دانستند. 

  سناتور آمریکایی: سخنان ترامپ پر از دروغ بود - اسپوتنیک افغانستان
سناتور آمریکایی: سخنان ترامپ پر از دروغ بود

در دومین رای‌گیری مجلس سنا که در مورد اتهام «کارشکنی در کار کنگره» انجام شد نیز 53 سناتور رای به تبرئه دونالد ترامپ دادند و 47 سناتور نیز او را مجرم تشخیص دادند. هر 53 عضو جمهوری‌خواه سنا رای به تبرئه دونالد ترامپ دادند. در مقابل 47 عضو دموکرات آن نیز او را مجرم شناختند.

با رای‌گیری روز چهارشنبه مجلس سنا پرونده سومین طرح استیضاح رئیس‌‌جمهور امریکا در طول تاریخ این کشور بسته شد. 

سنای امریکا پیش از این تنها دو بار در سال‌های 1868 و 1998 در مورد مواد استیضاح اندرو جانسون و بیل کلینتون رای‌گیری کرده‌بود. این دو رئیس‌جمهور امریکا نیز مانند دونالد ترامپ با رای سناتورها در سمت خود باقی مانده‌بودند.

ترامپ متهم بود که در این گفتگوی تلفونی 391 میلیون دالر کمک نظامی به اوکراین را منوط به تحقیقات فساد علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی او از حزب دموکرات کرده‌است. نمایندگان حزب دموکرات امریکا با این اتهام آقای ترامپ را استیضاح کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала