فیسبوک و توییتر در روسیه محاکمه می‌شوند

CC0 / / فیسبوک و توییتر در روسیه محاکمه می‌شوند
فیسبوک و توییتر در روسیه محاکمه می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امکان دارد که این شرکت‌ها به پرداخت جریمه نقدی از یک الی شش میلیون روبل محکوم شوند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی محکمه تاگانسکی در مسکو اعلام کرده است که محکمه بین‌المللی منطقه تاگانسکی مسکو به تاریخ ۱۳ فبروری قضیه اداری علیه فیسبوک و توییتر بخاطر عدم ارایه اطلاعات درمورد موقعیت پایگاه اطلاعات کاربران روسی در روسیه، را بررسی خواهد کرد.

دسترسی فیسبوک به اطلاعات کاربران خارج از شبکه های اجتماعی - اسپوتنیک افغانستان
دسترسی فیسبوک به اطلاعات کاربران خارج از شبکه های اجتماعی

زلفیه گیرینچوک، مسوول مطبوعاتی محکمه تاگانسکی در مسکو گفت: "قضیه درمورد نقض قانون توسط توییتر و فیسبوک را به تاریخ ۱۳ فبروری ساعت ۱۴:۳۰ و ۱۵:۳۰ مورد بررسی قرار خواهد گرفت".

امکان دارد شبکه‌های توییتر و فیسبوک به پرداخت جریمه نقدی مبلغ ۱ الی ۶ میلیون روبل (۱۶ الی ۹۶ هزار دالر امریکایی) محکوم شوند.

براساس اطلاعات خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی، شرکت‌های فیسبوک و توییتر ماده ۱۹.۷ کد تخلفات اداری فدراسیون روسیه (عدم ارایه اطلاعات به ارگان مربوطه نظارتی دولتی که براساس قانون باشد) را نقض کرده اند.

این اداره در پایان ماه دسمبر سال ۲۰۱۸ از فیسبوک و توییتر خواسته بود تا درمورد موقعیت پایگاه اطلاعاتی کاربران روسی این شبکه‌ها را که در روسیه قرار دارد، معلومات دهند، اما جواب قاطع و مشخص دریافت نکرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه دسمبر سال ۲۰۱۹ قانونی را به امضا رساند که براساس آن شرکت‌هایی که اطلاعات کاربران روسی را به بیرون از روسیه انتقال می‌دهند، جریمه‌های نقدی چند میلیونی شوند.

بدین ترتیب، در صورت نقض این قانون برای اولین بار، شرکت‌ها از ۱ الی ۶ میلیون روبل جریمه خواهند شد، در صورت تکرار مبلغ جریمه به ۶ الی ۱۸ میلیون روبل خواهد رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала