دریاسالار امریکایی: روسیه و چین میتوانند بر کشتی های امریکایی در بنادر حمله کنند

© Photo / Official U.S. Navy Imageryدریاسالار امریکایی: روسیه و چین میتوانند بر کشتی های امریکایی در بنادر حمله کنند
دریاسالار امریکایی: روسیه و چین میتوانند بر کشتی های امریکایی در بنادر حمله کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و چین امروز این فرصت را دارند که در بنادر امریکایی به کشتی های نیروی بحری ایالات متحده حمله کنند. این مطلب را دریاسالار ارشد ایالات متحده هنگام بحث راجع به تقویت رقابت واشنگتن با مسکو و پیکن اعلام داشت.

ژوئیل گرک (Joel Gehrke) در مطلب منتشره در نشریه Washington Examiner (امریکا) می نویسد، اندریو لوئیس (Andrew Lewis) هنگام سخنرانی در مرکز مطالعات استراتژیک بین المللی واشنگتن (Center for Strategic and International Studies) در روز سه شنبه خاطر نشان ساخت:«بیش از این خاک امریکا پناهگاه محفوظ شمرده نمی شود». 

نیروهای بحری امریکا خواستار ۵۹۳ میلیون دالر شد - اسپوتنیک افغانستان
نیروهای بحری امریکا خواستار ۵۹۳ میلیون دالر شد

لوئیس در حال حاضر نیروهای مشترک ناتو در نورفولک (Joint Forces Command Norfolk)، و همچنین بحریه شماره دوم اخیراً بازسازی شده را رهبری می کند و ماموریت وی محافظت از سواحل اقیانوس اطلس در برابر رقبا مانند روسیه و چین می باشد. بحریه دوم که اساس دفاع امریكا را در طول جنگ سرد تشکیل میداد، در سال 2011 لغو شد، اما بعد از بدتر شدن روابط ایالات متحده با روسیه، در سال 2018 دوباره احیا شد.

وی گفت: "واقعیت جدید ما این است که اکنون افراد بحری ما، پس از آن که از بندر نورفولک حرکت میکنند، در ساحه رقابت عمل خواهند کرد." - ما شاهد تعداد روزافزون تحت البحری های روسی در اقیانوس اطلس هستیم. و این تحت البحری ها امروز توانایی زیادی دارند - آنها می توانند بیشتر وقت در بحر باشند و تسلیحات کشنده تری در کشتی داشته باشند. "

فن آوری های جدید امکان ایجاد تهدیدات غیرمنتظره برای نیروهای بحری ایجاد میکنند، از جمله "کوادراکوپترها" و دیگر "وسایل نقلیه هوایی کوچک بدون سرنشین" که حتی قبل از عزیمت کشتی به بحر تهدید بالقوه ای هستند".

کشتی تحت‌البحری روسی؛ خطرناک‌ترین دشمن نیروهای بحری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
کشتی تحت‌البحری روسی؛ خطرناک‌ترین دشمن نیروهای بحری امریکا

به گفته معاون دریاسالار لوئیس، استراتژیست ها و طراحان تاکتیک های امریکایی امروز باید هنگام برنامه ریزی چگونگی رفع نمودن این تهدیدات، رویکرد خلاقانه ای اتخاذ کنند، زیرا نیروهای بحری ایالات متحده دیگر برتری قاطع نظامی دهه های گذشته ندارند. وی تأکید کرد: "من معتقدم که دریانوردان ما می دانند که شرایط بسیار ناخوشایند است ... امروز ما به دلیل کمبود وسایل سایبری با خطرات زیادی روبرو شده ایم. من اصطلاح دیگری ندارم."

معاون دریاسالار افزود:" اگر ما ببینیم که رقابت بین قدرت های بزرگ به حساب چه پیش برده خواهد شد، خواهیم فهمید که این هم با سرمایه گذاری در ماده خاکستری و هم با سرمایه گذاری در بدنه های خاکستری تعین می شود. برتری ای که در حوزه فناوری خواهیم داشت، در زمینه سیستم های تسلیحاتی، دیگر اینقدر قابل توجه نخواهد بود. و در چنین شرایطی، اکنون خدمات خود را انجام می دهیم."

این اظهارات معاون دریاسالار، هشدارهای پنتاگون را تقویت می کند که روسیه و چین در حال توسعه برنامه ها برای جلوگیری از دسترسی نیروهای امریکایی به بنادر کلیدی در سراسر جهان هستند. آنها همچنین قصد دارند، نیروهای امریکایی را به مدت طولانی قبل از رسیدن به صحنه درگیری به خطر اندازند.

لوئیس گفت: "کشتی های ما دیگر نمی توانند به امنیت در ساحل شرقی یا به سادگی در یک گذرگاه امن اقیانوس اطلس اعتماد کنند، تا بتوانند در منطقه دیگری فعالیت کنند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала