مرض عجیب جان 23 کودک افغان را گرفت

© Sputnik / Maksim Bogodvidشفاخانه
شفاخانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این مرض با علایم شبیه سینه بغل ظاهر می‌شود و در یک روز جان چندین کودک را می‌گیرد.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری نشانه، اعضای شورای ولایتی بدخشان می‌گویند که در نتیجۀ شیوع مرض شبیه سینه بغل 23 کودک زیر سن 5 سال طی سه روز گذشته در منطقۀ «وشنگان» ولسوالی یمگان جان باختند.

آمار مرگ و میر اطفال در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آمار مرگ و میر اطفال در افغانستان

احمد جاوید مجددی، عضو شورای ولایتی بدخشان می‌گوید که معلومات ابتدایی آن‌ها از منابع محلی در این ولسوالی نشان می‌دهد که 10 کودک در روستای «نیش» و 13 کودک دیگر در روستای «دشت» منطقۀ وشنگان این ولسوالی جان باخته اند.

به گفتۀ این عضو شورای ولایتی بدخشان، تا هنوز علت بروز این مرض شناخته نشده اما مردم محل می‌گویند که این مرض با علایم شبیه سینه بغل ظاهر می‌شود و در یک روز جان چندین کودک را می‌گیرد.

اما مسؤولین صحت عامۀ بدخشان می‌گویند که آنان تیم‌های صحی و داروی لازم را به محل فرستاده اند تا وضعیت مریضان را از نزدیک زیر بررسی و مراقبت‌های طبی داشته باشند. داکتر نور خاوری، رییس صحت عامۀ بدخشان به خبرگزاری نشانه می‌گوید که آنان به دلیل دوری راه مواصلاتی و عدم پوشش شبکه‌های مخابراتی تا هنوز آمار دقیق از قربانیان این مرض بدست نیاورده‌اند. به گفتۀ خاوری، هم‌زمان با رسیدن تیم‌های صحی به محل، آمار قربانیان این مرض برای جلوگیری از افزایش آن برنامۀ عملیات صحی را سرعت می‌بخشند.

 

رییس صحت عامۀ بدخشان می‌افزاید، این مرض از جمله مرض‌های طرق تنفسی است که همه ساله به دلیل سردی هوا در بدخشان شیوع پیدا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала