آیا فرازمینی‌ها سیگنال‌های رادیویی ما را می‌شنوند؟

© Photo / www.newsplaneta.comآیا فرازمینی‌ها سیگنال‌های رادیویی ما را می‌شنوند؟
آیا فرازمینی‌ها سیگنال‌های رادیویی ما را می‌شنوند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محقق برجسته پژوهشگاه فیزیك هسته‌ای دانشگاه ایالتی مسكو به تشریح مشکل اصلی بر سر راه رمزگشایی سیگنال‌های فرازمینی‌ها پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر پانوف، محقق برجسته پژوهشگاه فیزیك هسته‌ای دانشگاه ایالتی مسكو و رئیس مرکز علمی و فرهنگی "جستجوی اطلاعات فرازمینی" در شورای نجوم آکادمی علوم روسیه اظهار داشت که بشریت تجهیزات لازم برای جداسازی و رمزگشایی سیگنال‌های پخش رادیویی و تلویزیونی تمدنهای فرازمینی در صورت رسیدن به زمین را ندارد، در عین حال سیگنال‌های پخش شده زمینی را نیز نمی توان در پس زمینه سر و صدای خورشید درک کرد.

Alien - اسپوتنیک افغانستان
موجودیت فرازمینی ها در جهان هستی رد شد

پروژه «جستجوی اطلاعات فرازمینی» نام مشترک پروژه‌هایی است که توسط دانشمندان کشورهای مختلف به منظور جستجو زندگی فرازمینی‌ها انجام می‌شود. روش اصلی این پروژه‌ها جستجوی سیگنالهای رادیویی فرازمینی‌ها است.

او گفت: "برای دریافت چنین سیگنال‌هایی، گیرنده‌هایی در مقیاس کاملاً نجومی مورد نیاز است که بشر در حال حاضر آن را در اختیار ندارد. توان کلی پخش رادیویی از زمین قابل تمییز دادن با امواج خورشید است و این یعنی در امواج رادیویی که از منظومه شمسی ما منتشر می‌شود، می توان صدای رادیویی مشکوک را تشخیص داد  اما هیچ وسیله‌ای در زمین نمی تواند سر و صدای رادیویی را از یک جریان معنا دار اطلاعاتی تمییز دهد".

اولین پخش رادیویی از سال 1909 آغاز شد و پخش گسترده نیز در دهه 30 قرن 20 آغاز شد. بنابراین، امواج رادیویی که می توانند از درون یونوسفر زمین عبور کنند، اندکی بیش از 100 سال نوری از کره زمین خارج شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала