تاکنون پروسه ای انتقال دانشجویان افغانستان از ووهان آغاز نشده است

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر تاکنون پروسه ای انتقال دانشجویان افغانستان از ووهان آغاز نشده است
تاکنون پروسه ای انتقال دانشجویان افغانستان از ووهان آغاز نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت صحت عامه می گوید، که تاکنون پروسه ای انتقال دانشجویان افغانستانی از شهر ووهان چین آغاز نگردیده است.

مشکل مواد غذایی دانشجویان افغانستانی در «ووهان» حل نشده است - اسپوتنیک افغانستان
مشکل مواد غذایی دانشجویان افغانستانی در «ووهان» حل نشده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابلف نظام‌الدین جلیل سخن‌گوی وزارت صحت افغانستان، روز جمعه (۱۸دلو) گفت، که برنامه‌ریزی این وزارت برای انتقال دانش‌جویان افغانستانی از چین در هماهنگی با وزارت خارجه آغاز شده و تا کنون مشخص نیست که کدام روز این دانشجویان به افغانستان انتقال داده خواهند شد.
جلیل افزود:- "باید یک سلسله تدابیر گرفته شود. هواپیمای چارتر مشخص گرفته شود. پس از آن کشور چین باید اجازه بدهد. برنامه‌ریزی پیش از این آغاز شده است و هنوز هم جریان دارد. دیده شود که کدام روز برنامه برای انتقال شان عملی می‌شود".
سخنگوی وزارت صحت افغانستان هر چند می‌گوید، که پروسه‌ی انتقال دانش‌جویان افغانستانی از چین وقت‌گیر است؛ اما تأکید می‌کند که دولت افغانستان مصمم است آن‌ها را به زودی به این کشور باز گرداند.
از سویی‌هم مسئولان وزارت خارجه افغانستان، از اطلاع ‌رسانی در این باره رفع مسئولیت می‌کنند و می‌گویند:- "کمیته‌ی فنی و تخنیکی، اعم از انتقال و حصول اطمینان از صحت دانشجویان افغانستانی در چین، ترتیب مکانیزم و شیوه کاری بازگشت شان مربوط وزارت صحت عامه است. یک هفته می‌شود که کار روی آن جریان دارد. این وزارت عضو کمیته است و ریاست کمیته به وزارت صحت برمی‌گردد؛ اما اگر کمک تخنیکی کار باشد، ما همکاری می‌کنیم".
یادآوری می کنیم، که پیش از این، اما دانش‌جویان افغانستانی که در شهر «ووهان» چین به سر می‌برند، گفته بودند، که آن‌ها ترجیح می‌دهند در این کشور بمانند تا این ویروس به افغانستان انتقال پیدا نکند. دانش‌جویانی که قرار است از چین برگردانده شوند، چهارده روز در قرنطین وزارت صحت قرار خواهند بود.
پروسه‌ی انتقال دانش‌جویان افغانستانی از چین، پس از آن جدی شد که ویروس کرونا در سراسر چین شیوع پیدا کرد و در حال حاضر جدا از چین، این ویروس در بیش از ۳۰ کشور دیگر نیز شیوع پیدا کرده و با گذشت هر روز به رقم مبتلایان آن افزوده می‌شود.
بر بنیاد آخرین گزارش‌های نشرشده، آمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۶۳۰ نفر رسیده و بیش از ۳۱ هزار ۴۰۰ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده اند.
گفتنی است که پس از شیوع سریع ویروس کرونا در چین، این کشور به تازگی یک درمانگاه هزار بستر را برای درمان ویروس کرونا در شهر ووهان، مرکز شیوع این ویروس ساخته و قرار است تا چند روز دیگر یک درمانگاه ۱۵۰۰ بستر نیز ساخته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала