توپولوف «بلیک جیک» عصری شده را به پرواز اعزام کرده است

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر توپولوف «بلیک جیک» عصری شده را به پرواز اعزام کرده است
توپولوف «بلیک جیک» عصری شده را به پرواز اعزام کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارپوریشن متحد طیاره سازی (UAC) روسیه اعلامیه ای را در مورد «اولین پرواز تجربوی طیاره عمیقا عصری شده راکت بردار و بمبارد Tu-160M که بر پایه طیاره جنگی Tu-160" (کد نامگذاری ناتو" Blackjack ") ساخته شده، منتشر کرده است.

ولادیمیر کارنوزوف (Vladimir Karnozov) در مطلب منتشره در نشریه AINOnline (امریکا) می نویسد، Tu-160M ​​اولین پرواز خود را به پیلوتی پیلوت پایگاه زمایشگر پروازی-آزمایشی و تکمیلی Henri Naskidyants ژوکوفسک انجام داد. این پرواز در ارتفاع 1.5 کیلومتری صورت گرفت و 34 دقیقه طول کشید.

در خبرنامه کارپوریشن متحد طیاره سازی روسیه گفته شده:«در  چارچوب عصری سازی عمیق​​ Tu-160M تجهیزات جدیدی پروازی و راهنمایی، سیستم ارتباطی هوایی، سیستم اداره، ایستگاه رادار و مجتمع رادیو الکترونیکی مقابله نصب شده اند. افزایش قابل توجهی موثریت مجموعی مجتمع هوایی هنگام به کاربرد مربوطه به نتیجه کارهای انجام شده مبدل گشته است».

ولی در حال حاضر معلومات کافی در مورد طیاره عصری شده Tu-160M وجود ندارد.

مقایسه بمب افکن ویرانگر TU-160 روسی و B-1B  امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
مقایسه بمب افکن ویرانگر TU-160 روسی و B-1B امریکایی

نوسازی جدید دوامدار  Tu-160به مقیاس بزرگ و احیای تولید که در سال 2015، هنگامی آغاز شد که وزیر دفاع دفاع سرگئی شایگو به UAC در مورد از سر گیری تولید این نوع طیارات دستور داد و قول داد که 50 فروند طیاره جدید Tu-160M2 را سفارش خواهد داد، در پشت پرده ابهام رازداری قرار گرفته است. بعداً، رئیس جمهور پوتین از قرارداد قبلاً منعقده شده برای ساختن 10 فروند طیاره در سال های 2020-2021 و چند مورد دیگر در آینده یاد کرد. دو سال پیش، وی از یک کارخانه در کازان بازدید کرد و در آنجا اولین پرواز طیاره «پیتر دئینکین» را مشاهده کرد که نمونه مدل نوع فرعی Tu-160M1 + بود که در دسامبر سال 2018 توسط نیروهای هوایی - فضایی روسیه جهت تسلیح پذیرفته شد. این به هفدهمین Tu-160 مبدل گشت که در ترکیب نیروهای هوایی - فضایی روسیه بکار گرفته شده و هفتمین Tu-160M ​​با عملکرد گسترده در زرادخانه تسلیحات روسیه محسوب میشود.

اولین پرواز نمونه اولیه Tu-160 در دسامبر 1981 انجام شد. این طیاره با وزن کلی 275 تن، این نوع هنوز بزرگترین طیاره جنگی در جهان شمرده میشود. چهار انجن NK-32 مجهز به محفظه فورساژ می توانند آن را به سرعت Mach 2.0 تسریع کنند و پروازهایی با برد بیش از 12 هزار کیلومتر را انجام دهند که با سوخت گیری در هوا می توان آن را افزایش داد.

این نوع طیاره تا اواسط دهه 1990 در کازان تولید می شد. با استفاده از قطعات آماده، این کارخانه ساخت طیارات «الكساندر مولودچیی» را در سال 2000 و «ویتالی كوپیلوف» را در سال 2008 به پایان رساند. در آن زمان تعداد Tu-160s ساخته شده 36 فروند بود که برخی از آنها طبق توافقات خلع سلاح با ایالات متحده تخریب شدند.

بمب افکن های روسی Tu-160 در سراسر قطب شمال پرواز کردند - اسپوتنیک افغانستان
بمب افکن های روسی Tu-160 در سراسر قطب شمال پرواز کردند+ويدئو

در دوره افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، هنگامی که Tu-160s در عملیات هوایی علیه «دولت اسلامی» (سازمانی که در روسیه ممنوع است – تبصره مدیریت مسوول) برای انجام حملات راکتی کروز با برد طولانی، Rainbow X-555 و X-101  بر اهداف در سوریه استفاده شد، آنها دوباره به خط مقدم مقابله روسیه و امریکا برآمدند. در تاریخ 31 جنوری، NORAD (مرکز ملی اداره قوماندانی متحد دفاع هوایی-فضایی امریکای شمالی – تبصره مدیریت مسوول) "دو طیاره بمبارد روسی تو-160 روسی (Blackjack) را که به هنگام پرواز از پایگاه خود در منطقه شناسایی شده بودند، وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی کانادا شدند". طیارات روسیه از طریق بحر منجمد شمالی ماموریت آموزشی جنگی را انجام داد که 16 ساعت طول کشید. جنرال او،شونیسی، قوماندان NORAD در مورد این حادثه در Twitter نوشت: "مخالفان ما به ساخت سیستم های تسلیحاتی با برد طولانی خود ادامه می دهند و تلاش های بیشتر و تجاوزگرانه، از جمله ورود به خاک امریکا و کانادا را انجام می دهند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала