سیستم‌های دفاع هوایی سوریه بخاطر حملات اسرائیل تقویت می شود

© Sputnik / Iliya Pitalevسیستم‌های دفاع هوایی سوریه بخاطر حملات اسرائیل تقویت می شود
سیستم‌های دفاع هوایی سوریه بخاطر حملات اسرائیل تقویت می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 سفیر بر حال سوریه در چین می گوید که کشورش قصد دارد تا سیستم‌های دفاع هوایی به خاطر حملات اسرائیل تقویت کند.

به گزارش اسپوتنیک، عماد مصطفی، سفیر پیشین سوریه در امریکا می گوید که سوریه قصد دارد تا سیستم دفاع هوایی اش به دلیل حملات مکرر اسرائیل تاکتیک های آن برای پنهان شدن در پشت هواپیماهای دیگر بهبود بخشد.

فرود یک هواپیمای مسافربری پس از موشک پرانی اسرائیل در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
فرود یک هواپیمای مسافربری در پایگاه روسیه در سوریه پس از موشک پرانی اسرائیل

این در حالی است که ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که طیاره مسافربری پس از دفع حملات موشکی اسرائیل توسط پدافندهای سوریه آتش گرفت و در میدان هوایی نظامی روسیه در حمیم نشست اضطراری کرد.

به گفته این مقام بلند‌پایه روسی، چهار فروند جنگنده اف-16 اسرائیلی بدون ورود به حریم هوایی سوریه با هشت موشک هوا به زمین در حومه دمشق حمله انجام دادند. که نیروهای دولت سوریه به طور فعال از سیستم های دفاع هوایی استفاده کرده و حملات آنها را دفع کردند.

به گفته این دیپلمات، سوریه با در نظر گرفتن اقدامات اسرائیل، سیستم دفاع هوایی اش را به طور کامل بررسی خواهد کرد.

او افزود: سوریه تمام سیستم های دفاع هوایی خود برای محافظت از فضای هوایی در برابر تجاوزات همیشه‌ گی اسرائیل استفاده می کند. حملات هوایی مکرر سوریه را نیازمند به سیستم پیشرفته دفاع هوایی کرده است، سوریه به دنبال گزینه های بیشتر برای تقویت سیستم دفاعی هوایی خود خواهد بود".

او اظهار داشت که اسرائیل از این موقعیت استفاده می کند، در حال که سوریه به طور جدی با گروه های تروریستی در ادلب می جنگد. همچنان پنهان شدن هواپیماهایی اسرائیلی را در پشت هواپیمای مسافربری که جان غیرنظامیان را به خطر انداخته بود، به شدت محکوم می کند.

قابل یادآوری است که این این طیارۀ ایرباس 320 از تهران به سوی دمشق در پرواز بود که به اثر راکت‌پرانی اسرائیل در میدان نظامی روسیه نشست اضطراری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала