ملا منان نیازی: طالبان قطر نمایندگان پاکستان اند

© AP Photoملا منان نیازی: طالبان قطر نمایندگان پاکستان اند
ملا منان نیازی: طالبان قطر نمایندگان پاکستان اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ملا منان نیازی ادعا می کند که در 30 هزار سرباز در سراسر افغانستان دارد و در حال حاضر در برابر گروه‌های شورشی‌ای می جنگد که از سوی پاکستان و ایران حمایت می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، ملا منان نیازی می گوید که روند مذاکرات صلح سراسر اشتباه است، گروه مذاکره کننده مایه‌ی بی ننگی افغانستان است، این قطر را پاکستانی‌ها جور کرده اند.

او می افزاید : "پاکستانی‌ها یک‌بار خواستند که با رهبران افغان منافع خود را در داخل خاک افغانستان با انداختن نفاق میان آن‌ها و جنگ‌های داخلی، پیاده کنند و حالا طالبان را به چندین تنظیم تقسیم کردند. سرنوشت استقلال سیاسی این طالبان را پاکستان به دست گرفت".

   خلیلزاد برای گفتگو با اشرف غنی به کابل آمد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد برای گفتگو با اشرف غنی به کابل آمد

به باور او، چند فردی که پاکستان به عنوان نماینده‌ی طالبان در قطر نشانده است، برای تمام حرف‌های شان از پاکستان دستور می‌گیرند. آن‌ها در واقع نمایندگی از پاکستان می‌کنند، نه طالبان.

او گفت: "همین پیشنهاد کاهش خشونت نیز، پیشنهاد پاکستان است؛ اما از زبان کسانی ‌که آن‌ها را به عنوان نمایندگان طالبان معرفی کرده ‌اند".

ملا منان نیازی اظهار داشت: " این افرادی را که در قطر به نمایندگی از ما مذاکره می‌کنند، هیچ افغان نمی‌دانیم".

پس از شایعه‌ی مرگ ملارسول در سال ۲۰۱۸، ملا عبدالمنان نیازی رهبری این گروه را به عهده گرفت؛ اما او هنوز مرگ ملا رسول را تأیید نمی‌کند و می‌گوید که او در پیشاور پاکستان به سر می‌برد. عبدالمنان نیازی، والی پیشین هرات و بلخ در دوره‌ی طالبان و معاون سیاسی گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا رسول از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۸ بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала