سازمان ملل تعداد تروریست های خارجی را در عراق و سوریه نام‌برد

© Photo / UNIDOسازمان ملل تعداد تروریست های خارجی را در عراق و سوریه نام‌برد
سازمان ملل تعداد تروریست های خارجی را در عراق و سوریه نام‌برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آقای ورونونکوف می گوید که تعداد تروریستان خارجی به 20 تا 27 هزار نفر می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر ورونونکوف، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس اداره مبارزه با تروریسم در یک سخنرانی در شورای امنیت گفت که حدود 27 هزار تروریست خارجی در سوریه و عراق حضور دارند.

حمله تروریستان بر تاسیسات نفتی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
حمله تروریستان بر تاسیسات نفتی در سوریه

به گفته او، گروه تروریستی داعش پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی در ماه اکتوبر، سنگر خود را در ماه مارچ 2019 در سوریه از دست دادند و این گروه دگرگونی رهبری را تجربه کرد، اما هنوزم این گروه هسته اصلی تهدید تروریستی فراملی را تشکیل می دهد.

او گفت: "ما باید بیدار باشیم و در مبارزه با گروه تروریستی داعش متحد باشیم، گروه تروریستی داعش تلاش خود را برای احیای و احیای پتانسیل خود برای انجام عملیات پیچیده بین المللی ادامه داد. سلولهای منطقه ای گروه داعش با استفاده از مشکلات محلی به استراتژی تحکیم در مناطق درگیری ادامه می دهند".

او تاکید کرد: "انتظار می‌رود که با توجه به تعداد زیاد جنگجویان تروریستی خارجی که به عراق و سوریه نقل مکان کرده اند، آنها در کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت تهدیدی را به وجود آورند".

ولادیمیر ورونونکوف، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس اداره مبارزه با تروریسم تعداد تروریستان را 20 تا 27 هزار نفر می خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала