فرود یک هواپیمای مسافربری در پایگاه روسیه در سوریه پس از موشک پرانی اسرائیل

© Sputnik / Marina Liscevaفرود یک هواپیمای مسافربری پس از موشک پرانی اسرائیل در سوریه
فرود یک هواپیمای مسافربری پس از موشک پرانی اسرائیل در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هواپیماه مسافر‌بری که تحت آتش پدافند هوایی سوریه قرار گرفت در میدان هوایی نظامی روسیه در سوریه نشست کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که طیاره مسافربری پس از دفع حملات موشکی اسرائیل توسط پدافندهای سوریه آتش گرفت و در میدان هوایی نظامی روسیه در حمیم نشست اضطراری کرد.
به گفته کوناشینکوف، چهار فروند جنگنده اف-16 اسرائیلی بدون ورود به حریم هوایی سوریه با هشت موشک هوا به زمین در حومه دمشق حمله انجام دادند. که نیروهای دولت سوریه به طور فعال از سیستم های دفاع هوایی استفاده کرده و حملات آنها را دفع کردند.
گفته شده است که این این طیارۀ ایرباس 320 از تهران به سوی دمشق در پرواز بود که به اثر راکت‌پرانی اسرائیل در میدان نظامی روسیه نشست اضطراری کرد.
همانطور که با تجزیه و تحلیل داده های سیستم کنترل عینی وضعیت هوا نشان داده شده است، در زمان حمله جنگنده های اسرائیلی در حومه دمشق، یک فروند هواپیمای مسافربری ایربس 320 در حال پرواز بود که 172 مسافر را حمل می‌کرد پس از آتش گرفتن نشست اظطراری کرد.
سخنگوی وزارت دفاع گفت: "به لطف اقدامات کنترل هوایی مستقر در هوا و عملکرد کارآمد سیستم کنترل ترافیک هوایی، آنها توانستند هواپیماه را از منطقه راکت‌پرانی هوایی سوریه خارج کنند در پایگاه حمیم فرود بیاورند.
کونشنکوف گفت: "انجام عملیات نظامی ستاد کل اسرائیل در هوا با استفاده از هواپیماهای غیرنظامی با مسافران برای پوشاندن یا مسدود کردن پاسخ نیروهای پدافند هوایی سوریه در حال تبدیل شدن به یک ویژگی بارز نیروی هوایی اسرائیل است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала