آغاز احداث پایگاه نظامی جدید امریکا در نزدیک میدان نفتی سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanآغاز احداث پایگاه نظامی جدید امریکا در نزدیک میدان نفتی سوریه
آغاز احداث پایگاه نظامی جدید امریکا در نزدیک میدان نفتی سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امریکایی احداث یک پایگاه نظامی را در میدان نفتی «الرمیلان» در ولایت الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی روز شنبه گزارش داد که نیروهای امریکایی احداث یک پایگاه نظامی را در میدان نفتی «الرمیلان» در ولایت الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه آغاز کرده اند.

طبق این گزارش، نیروهای امریکایی که اولویت شان تمرکز در میادین نفتی سوریه است، احداث یک پایگاه نظامی جدید را در ولایت الحسکه آغاز کرده اند و همچنان بیرق خود را بر فراز یک پست نظامی به اهتزار درآوردند که پیشتر در دست شبه نظامیان کُرد «ی پ گ» و «پ ک ک» بود.

سوریه پرونده ای در برابر امریکا به خاطر دزدی نفت این کشور تشکیل خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان
سوریه پرونده ای در برابر امریکا به خاطر دزدی نفت این کشور تشکیل خواهد داد

نیروهای امریکایی احداث یک پایگاه نظامی را در شهرک «تل تراک»، واقع در جاده منتهی به میدان «الرمیلان» در 40 کیلومتری شمال شرقی الحسکه، آغاز کرده اند.

به گفته منابع مطلع، ارتش امریکا طی هفته اخیر وسایل و ادوات لازم برای ساخت این پایگاه را از عراق به سوریه و از طریق گذرگاه مرزی الولید ارسال کرده است.

در همین راستا، ارتش امریکا که از روز جمعه شروع به استقرار نیروهایش در مناطق اطراف میادین نفتی استان دیرالزور کرده است، ساختمان تحت کنترول نظامیان کُرد را به یک مرکز نظامی تبدیل کرد.

این منابع افزودند: این اقدام در راستای طرح امریکا برای تبدیل شهر الحسکه به مرکزی برای اداره میادین نفتی به شمار می‌رود.

نیروهای امریکایی در 11 پایگاه و منطقه نظامی در ولایت‌های الحسکه، الرقه، دیرالزور در شمال شرقی سوریه مستقر هستند.

امریکا طی سال های اخیر تجهیزات و ادوات نظامی زیادی به پایگاه هایش که بیشتر آنها نزدیک میادین نفتی سوریه هستند، فرستاده است.

امریکا از سال 2014 میلادی با متحدانش عملیات را در سوریه و عراق علیه «داعش» (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) بدون توافق مقامات رسمی سوریه انجام می‌دهند. در ماه دسمبر سال 2018 میلادی امریکا از نابودی «خلافت» دولت اسلامی و خروج نیروهایش از این شکور خبر داد. با این وجو در برخی مناطق در شرق سوریه هنوز هم نیروهای امریکایی حضور دارند

 دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا پیشتر در سخنانی مدعی شده بود: ما از نفت سوریه محافظت خواهیم کرد. این در حالی است که سوریه امریکا را به تلاش برای دزدی نفت کشورش متهم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала