جایزه ۱۱ میلیون دالری در برابر دو سر

CC0 / Pixabay / جایزه 11 میلیون دالری در برابر دو سر
جایزه 11 میلیون دالری در برابر دو سر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا برای شناسایی و ارائه اطلاعات درباره دو سرکرده القاعده جایزه ۱۱ میلیون دالر تعیین کرد.
آمریکا رهبر القاعده برای شبه جزیره عربستان را در یمن کشت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شبکه سعودی «العربیه»، دولت امریکا به دنبال از بین بردن و دستگیری مهمترین سرکرده‌های گروه‌های تروریستی جهان به ویژه سرکرده‌های سازمان «القاعده» در یمن است.

پس از کشته شدن قاسم الریمی، رهبر القاعده در شبه‌جزیره عربستان در حمله هوایی امریکا در یمن، وزارت امور خارجه امریکا جایزه چندین میلیون دالری در برابر ارائه اطلاعات درباره دو تن از تروریست‌های دیگر سازمان القاعده تعیین کرد.

در همین راستا، یک مقام‌ امریکایی گفته بود، اطلاعات این کشور اقامتگاه قاسم الریمی را از یک مخبر در یمن سال گذشته ردگیری کرد و این اطلاعات، امریکا را قادر ساخت تا از طریق پهپادهای شناسایی این تروریست را ردگیری کند.

نیویورک تایمز نیز گزارش کرد، حمله پهپادی امریکا اوایل ماه جاری میلادی علیه دو مظنون تروریستی در منطقه «وادی عبیده» در ولایت «مأرب» واقع در شمال شرق یمن صورت گرفته است.

الریمی از نیروهای قدیمی اردوگاه‌های آموزشی القاعده در افغانستان بود که به یمن برگشت.

وزارت امور خارجه امریکا جایزه ۱۰ میلیون دالری برای اطلاعات منجر به دستگیری الریمی تعیین کرده بود چون وی به چندین توطئه علیه شهروندان امریکایی و تاسیسات این کشور مرتبط بود.

از سوی دیگر، برنامه «جایزه برای عدالت» در وزارت خارجه امریکا صبح امروز (شنبه) در صفحه کاربری خود در تویتر، تصویر سعد بن عاطف العوقلی، سرکرده  گروه القاعده در ولایت «شبوه» یمن را منتشر و جایزه شش میلیون دالری در ازای اطلاعاتی تعیین کرد که منجر به دستگیری العولقی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала