آمریکا: افزایش تولید تریاک ناامنی ها در افغانستان را طولانی‌تر ساخته است

© REUTERS / Parwiz/Filesمواد مخدر
مواد مخدر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر ملی پالیسی کنترول مواد مخدر کاخ سفید با نشر گزارش تازه اش می گوید که عواید ناشی از مواد مخدر توسط شورشیان باعث ناامنی طولانی و افزایش فساد در افغانستان شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر کنترول مواد مخدر روز گذشته(جمعه، 18دلو) با نشر نتایج تحقیق سالانه حکومت ایالات متحده از کشت کوکنار و تولید تریاک در افغانستان، گفته است که کشت کوکنار در سال 2019 در مقایسه به سال 2018 در افغانستان کاهش یافته، اما تولید بالقوه تریاک خالص در افغانستان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده که در سال 2018 میلادی در افغانستان 221 هزار هکتار زمین خشخاش کشت شده بود در حالی‌که کشت خشخاش امسال به 160 هزار هکتار تقلیل یافته‌است.

اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
غنی: اعتیاد به مواد مخدر و مسکرات چالش عمده در بربر دولت است

بر اساس این گزارش، تولید تریاک خالص 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در گزارش دفتر ویژۀ کاخ سفید، گفته شده که در سال 2019 در افغانستان 6700 تُن تریاک تولید شده است.

در گزارش آمده که کار و بار ناشی از کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان راه عمدۀ تمویل جنگ در این کشور محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، گروه طالبان از این مدرک پول هنگفتی به دست می‌آورد.

دفتر کنترول مواد مخدر آمریکا کاهش کشت کوکنار را پایین بودن ارزش نرخ تریاک در زمان کشت آن خوانده و افزایش تولید بالقوه تریاک، اب و هوای مناسب و شرایط خوب حاصلات عنوان کرده است.
در این گزارش تاکید شده که کشت کوکنار و تولید متداوم تریاک به پیمانه بزرگ، قابلیت حکومت افغانستان را در تنفیذ قانون و ترویج حکومتداری خوب، بیشتر پیچیده ساخته و نیز عواید ناشی از مواد مخدر توسط شورش‌گران باعث ناامنی طولانی و افزایش فساد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала