امن‌ترین چوکی های هواپیما کدام اند؟

CC BY 2.0 / Phillip Capper / Air New Zealand Beech 1900Dامن‌ترین چوکی های هواپیما کدام اند
امن‌ترین چوکی های هواپیما کدام اند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان چوکی های را در داخل هواپیما مشخص نمودند که قرار داشتن در آنها درصورت سقوط هواپیما می‌توان شانس بیشتر برای زنده ماندن داشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The Daily Star کارشناسان می‌گویند در صورت انتخاب چوکی های مشخص در کابین ، مسافران می توانند در صورت سقوط هواپیما شانس بیشتری برای زنده ماندن داشته باشند.

کارشناسان  دم هواپیما را امن‌ترین مکان در داخل هواپیما دانسته اند. طبق تحقیقات ، بیشترین میزان مرگ و میر 39 در صد - در وسط کابین و 38 در صد، در چوکی های پیشرو رُخ می‌دهد. در حالی‌که موارد مرگ در دم هواپیما 32 در صد است.

حادثه ترافیکی - اسپوتنیک افغانستان
مرگ حق است و زنده ماندن معجزه+ویدئو

 به عقیده اکثر کارشناسان هیچ چوکی در هواپیماها از دیگر هواپیماها امن تر نیست، اما تحقیقات و آمارها با برسی 65 واقعه سقوط نشان داد که مسافرانی که در عقب هواپیما نشسته بودند شانس بیشتری برای زنده ماندن داشتند و به همین دلیل امن ترین قسمت هواپیما به حساب می آید. باید این نکته را در نظر بگیرید که این آمار فقط به حوادث هواپیمایی اختصاص دارند که کشته داده بودند.

یکی دیگر از امن ترین قسمت های هواپیما صندلی های ردیف خروج است و دلیل آن نیز واضح و مشخص است. وقتی هواپیمایی دچار حادثه ای می شود، این افراد اولین مسافرانی هستند که قادر به پیاده شدن سریع تر از هواپیما پس از فرود هواپیما هستند. البته این افراد تنها در صورتی می توانند سریع تر خارج شوند که دود و آتش در خروجی را مسدود نکرده باشند.

 این ردیف برای افرادی گزینه مناسبی می باشد که در مواقع اضطراری بتوانند ضمن حفظ آرامش خود به دیگر مسافران جهت خروج از هواپیما کمک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала