ناتو ازتهدید روسیه در فضا سخن گفت

© Photo / NASAجنگ در فضا – هراس ها و امیدها
جنگ در فضا – هراس ها و امیدها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو افزایش فعالیت های روسیه و چین در فضا راخطر بزرگی عنوان نموده که کشور های عضو این پیمان را تهدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Washington Examiner جنرال آندره لاناتا ، رئیس فرمانده استراتژیک ناتو اخیرا ابراز داشته است که روسیه و چین مانورهایی را در نزدیکی ماهواره های کشورهای غربی انجام می دهند ، که خطرناک است.

به گفته لاناتا ، اقدامات روسیه و چین در فضا تهدید جدی برای متحدان واشنگتن است . او معتقد است که کشورهای غربی بدون کمک ناتو مجبورند به تنهایی پاسخگوی این تهدیدها باشند.

Глава МИД РФ Сергей Лавров - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: روسیه به گسترش ناتو در مرزهایش پاسخ جدی خواهد داد

این در حالیست که پیش ازاین سرگئی لاوروف؛ وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد: طرح‌های ناتو برای گسترش فعالیت‌های عملیاتی خود در فضای خارج از زمین و فضای مجازی، می‌تواند به سیستم ثبات راهبردی در جهان آسیب رسانده و باعث افزایش وخامت اوضاع شود.

وی گفت: «ما شاهد تحرکاتی در جهت افزایش تنش در حوزه ثبات راهبردی و در زمینه سلاح‌های هسته‌ای هستیم. علاوه بر این، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز بازی بسیار خطرناکی را با گسترش فعالیت‌های عملیاتی خود در دو محیط جدید - در فضای خارج از زمین و فضای مجازی آغاز کرده که می تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد.»

گفتنی است ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اخیرا اعلام کرد: قصد داریم علاوه بر هوا، زمین، دریا و سایبر، از فضا نیز به عنوان حریم عملیاتی جدید استفاده کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала