کمیسیون شکایات فیصله‌اش را دربارۀ 300هزار رای به کمیسیون انتخابات نفرستاده است

© Photo / IECAکمیسیون شکایات فیصله‌اش را دربارۀ 300هزار رای به کمیسیون انتخابات نفرستاده است
کمیسیون شکایات فیصله‌اش را دربارۀ 300هزار رای به کمیسیون انتخابات نفرستاده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی، هنوز هم فیصله‌اش را دربارۀ تفتیش ویژۀ بخشی از 300 هزار رأی منازعه برانگیر به کمیسیون مستقل انتخابات نفرستاده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نهادهای ناظر، می‌گویند که اعضای این کمیسیون روی چگونگی فیصلۀ شان دربارۀ این آرا اختلاف نظر دارند و از همین رو این فیصله‌ها به کمیسیون انتخابات فرستاده نشده‌است.

یوسف رشید، رئیس اجرایی فیفا گفت: «روزی‌که این‌ها بحث را همرای مطبوعات شریک می‌سازند و نتیجه فیصله‌های خود را همرای مردم شریک می‌سازند، فردایش دوباره این‌ها روی فیصله‌هایی که کردند اختلاف پیدا می‌کنند و یکدیگر خودرا متهم به این و آن می‌کنند. بحث این است که اگر اشتباه کردید باید مسؤولیت به دوش بگیرید».

رئیس کمیسیون مستقل شکایت های انتخاباتی: پیش داوری نکنید، هنوز زود است - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون شکایات: نتایج نهایی انتخابات پس از تفتیش و "بررسی ویژه" آرای مشکوک مشخص خواهد شد

داوود علی نجفی، رئیس پیشین دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات نیز افزود: «اگر کمیسیون شکایت انتخاباتی این را فیصله نکند و بگذارد به دوش کمیسیون انتخابات، این معنایش این است که از اداره‌یی‌که شکایت شده پس مسؤولیت را به همان کمیسیون می‌سپارد که از آن شکایت شده؛ بنأ این‌ها فقط می‌خواهند وقت را سپری کنند و هیچ‌گونه مسؤولیت خود را طبق قانون اجرا نکرده‌است».

در همین حال، کمیسیون مستقل انتخابات از کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی می‌خواهد تا فیصله‌‎هایش را دربارۀ تفنتش ویژۀ آرا به این کمیسیون بفرستد.

حبیب‌الرحمان ننگ، رئیس دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات بیان داشت: «تقریبأ چهار روز شده و هنوز فیصله‌ها به ما نرسیده‌است».

با این همه، سید قطب الدین رویدار، عضو کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی نیز می‌گوید که نمی‌داند چرا هنوز فیصله‌ها به کمیسیون انتخابات فرستاده نشده‌اند: «من تعجب می‌کنم چرا تا حالا فیصله‌ها فرستاده نشده؛ روز چهارشنبه رسمأ از طریق مطبوعات فیصله‌های ما ابلاغ شد و از طریق ویب سایت هم ابلاغ شد. باید وقت، به کمیسیون انتخابات فرستاده می‌شد».

دبیرخانۀ کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی پیش از این گفته است که روی چگونگی نمونه‌گیری از محل‌های رأی‌دهی که به تفتیش ویژه رفته‌اند کار می‌کنند.

بربنیاد فیصلۀ کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی که چند روز پیش اعلام شد، ده درصد از 137 هزار رأیی که مشکوک دانسته می‌شود و پانزده درصد از 102 هزار رأیی که خارج از زمان گفته می‌شود تفتیش ویژه می‌شود و این بررسی سرنوشت اعتباردهی و باطل شدن این آرا را روشن می‌سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала