10 شغل خطرناک در امریکا

© AFP 2023 / VASILY MAXIMOV10 شغل خطرناک در امریکا
10 شغل خطرناک در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر آمار کار ایالات متحده امریکا فهرستی از شغل های را منتشر کرد که صاحبان آنها دچار بیشترین صدمات منجر به مرگ هنگام کار می شوند.
شغل جدید سربازان امریکایی در جاپان - اسپوتنیک افغانستان
شغل جدید سربازان امریکایی در جاپان

به گزارش اسپوتنیک، حرفه هایی که شاخص صدمات کاری منجر به مرگ در آنها در هر 100 هزار نفر بیشتر است، در این فهرست گنجانده شده اند.

کارشناسان پرتال BusinessInsider فهرست منتشره توسط  دفتر آمار کار را بررسی کرده و براساس آن کشنده ترین حرفه ها، یعنی حرفه هایی را که بالاترین میزان آسیب های کشنده را دارند، رتبه بندی کردند.

رتبه بندی حرفه های خطرناک در ایالات متحده:

مکان دهم: کارگران در زمینه مراقبت از فضای سبز، چمن زنی و غیره.

اگرچه رسیدگی به پارک ها و فضاهای سبز شغل بی دردسری به نظر می رسد اما طبق گزارش اداره ی آمار وزارت کار ایالات متحده ی امریکا، این کارگران یکی از پر مخاطره ترین مشاغل را بر عهده دارند. سوانح رانندگی مهم ترین علت مرگ در این شغل است اما سقوط از ارتفاع، برخورد با اشیاء معلق و برق گرفتگی هم از دیگر دلایل مرگ و میر این کارگران است.

شمار موارد  مرگ در سوانح کاری در هر 100 هزار کارگر: 20.2

این کارگران به طور مستقیم کارهای در پیوند به نگهداری از فضاهای سبز و محوطه های چمن را نظارت و هماهنگی می کنند.

مکان نهم: مشاغل ساختمانی و حرفه های مربوط به استخراج معادن

به طور قطع درآمد این شغل در هیچ کجای دنیا ارزش مخاطرات آن را ندارد. وقوع انفجار، ریزش تونل معدن، نشت مواد شیمیایی، خستگی مفرط، سقوط، برق گرفتگی، وجود گازهای سمی و سر و کار داشتن با بارهای سنگین، برخی از مشکلات شغل کارگران معدن هستند. کشور چین بزرگ ترین صنعت در حوزه ی معدن و همچنین بالاترین آمار مرگ و میر در این شغل را دارد، به طوری که طبق گزارشات ۸۰ درصد از مرگ و میر در معدن های زغال سنگ سراسر دنیا مربوط به کشور چین است و اغلب به دلیل وقوع انفجار رخ می دهد.

شمار موارد مرگ در سوانح کاری در هر 100 هزار کارگر: 21.0

این کارگران به طور مستقیم کارهای در پیوند به ساختمان و استخراج معدن را نظارت و هماهنگی می کنند.

مکان هشتم: کارگرانی که با تیرهای آهنی یا فولادی کار می کنند

شمار موارد  مرگ در سوانح کاری در هر 100 هزار کارگر: 23.6

اینگونه کارگران تیرهای فلزی یا آهنی را که برای ساخت و ساز لازم است، جابجا می کنند

7.  کشاورزان، دامداران و سایر نمایندگان مشاغل کشاورزی

کار کشاورزی تنها به دوشیدن شیر گاوها یا کاشت محصولات محدود نمی شود. کار با تجهیزات سنگین، قرار گرفتن در معرض آفتاب، سر و کار داشتن با حیوانات و مخاطرات کار با مواد کیمیایی، از مشکلات کشاورزان، دامداران و دیگر کارگران این حوزه هستند. کشاورزی یکی از پر مخاطره ترین مشاغل در ایالات متحده ی امریکا، استرالیا و بسیاری از دیگر کشورها است. مهم ترین عامل مرگ و میر در این شغل، سوانح رانندگی است.

شمار موارد  مرگ در سوانح کاری در هر 100 هزار کارگر: 24.7

6 . رانندگان لاری و سایر موترها

رانندگی لاری هم یکی از پر مخاطره مشاغل در ایالات متحده ی امریکا است. برخی رانندگان بارهای سنگین و خطرناکی را طی مسافتی طولانی حمل می کنند و از آنجایی که گاهی با خستگی رانندگی می کنند احتمال مرگ بر اثر تصادف بالا می رود. در حقیقت تصادفات رانندگی مهم ترین علت مرگ و میر در این شغل است.

شمار موارد  مرگ در سوانح کاری در هر 100 هزار کارگر: 26.0

5 -  کارگران جمع آوری زباله

شمار موارد  مرگ در سوانح کاری در هر 100 هزار کارگر: 44.3

4-  کارگران تعمیر و ساخت سقف ساختمان ها

ارتفاع زیاد، کار با تیرآهن ها، ریزش دیوارها، وجود کابل های برق و ابزارهای معلق در هوا تنها بخشی از مخاطرات این شغل هستند. کارگری ساختمان با توجه به نرخ مرگ و میر این شغل، در فهرست پر مخاطره ترین مشاغل ایالات متحده ی امریکا قرار دارد. سقوط از ارتفاع علت اصلی مرگ و میر در این شغل است و قطع اعضای بدن، شکستگی استخوان ها، آسیب های عضلانی و سوختگی مهم ترین صدمات ناشی از کار با تیرآهن ها و قطعات فولادی هستند.

شمار موارد  مرگ در سوانح کاری در هر 100 هزار کارگر: 51.5

3.  پیلوتان و مهندسان پرواز

اگرچه در سال های اخیر ایمنی خطوط هوایی تجاری افزایش یافته اما نرخ مرگ و میر پیلوتان هواپیماهای کوچک تر مثل تاکسی-هواپیماها و هواپیماهای کشاورزی کماکان قابل توجه است. اشتباهات انسانی، مشکلات فنی و تلاطم های هوایی مهم ترین علل مرگ و میر در میان پیلوتان و مهندسان پرواز هستند.

شمار موارد  مرگ در سوانح کاری در هر 100 هزار کارگر: 58.9

2 . ماهیگیران

ماهیگیری و سایر مشاغل این حوزه در فهرست پر مخاطره ترین مشاغل ایالات متحده ی امریکا قرار دارند. ماهیگیران بر روی آب با عناصر غیر قابل پیش بینی طبیعت سر و کار دارند، به کمک های پزشکی دسترسی ندارد و به امید کسب اندک مزد روزانه ای جان خود را به خطر می اندازند. مهم ترین علت مرگ و میر در این شغل غرق شدگی است.

شمار موارد  مرگ در سوانح کاری در هر 100 هزار کارگر: 77.4

جای نخست: کارگران در حال کار در جنگل برای قطع درختان و چوب بری

شمار موارد  مرگ در سوانح کاری در هر 100 هزار کارگر: 97.6

آنها برای قطع درختان از تجهیزات مختلف استفاده می کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала