اعتراف اپراتور پهپادهای امریکایی به جنایات این کشور در افغانستان/ از نازی ها هم بدتر هستند

© REUTERS / Stephanie Keithاعتراف اپراتور پهپادهای امریکایی به جنایات این کشور در افغانستان/ از نازی ها هم بدتر هستند
اعتراف اپراتور پهپادهای امریکایی به جنایات این کشور در افغانستان/ از نازی ها هم بدتر هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک اپراتور پیشین حملات هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان ضمن اعتراف به کشتن غیرنظامیان در زمان حضور در نیروی هوایی امریکا گفت، که ارتش این کشور بدتر از نازی‌ها است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندینت، برندن برایانت که به مدت 6 سال در نیروی هوایی امریکا اپراتور حملات هوایی بدون سرنشین بود ضمن فاش کردن جنایاتی که در زمان حضورش در ارتش مجبور به انجام آن شده بود ارتش امریکا را بدتر از نازی‌ها دانست.
برایانت گفت، که پس از کشتن یک کودک در افغانستان که نیروهای مافوق وی گفتند «یک سگ» بوده، تصمیم به ترک نیروهای هوایی گرفت.
 

​ وی پس از کشته شدن این کودک در یکی از حملات، مقام های ارشدش را در جریان گذاشته بود اما آنها تصریح کردند که تصویر مربوط به یک سگ بوده و به پیگیری این موضوع پایان دهد.
بر اساس این گزارش، این نظامی پیشین امریکایی می‌گوید، که در زمان حضورش در نیروی هوایی به‌طور مستقیم در کشته شدن دستکم 13 غیرنظامی نقش داشته و جوخه وی نیز در طی این زمان بر هزار و 626 هدف از جمله زنان و کودکان شلیک کردند.
وی درباره یک سانحه دیگر نیز خاطرنشان کرد، که پس از شلیک به هدف مردی را دید که از ناحیه پا خونریزی داشت و از روی صفحه تصویربرداری حرارتی‌اش دید شاهد سرد شدن بدنش و مرگ وی بر اثر خونریزی بود.
برایانت گفت، که پس از فرونشستن گرد و خاک انفجار تکه‌های بدن دو نفر را دید، «یکی از آن‌ها که پایش از بالای زانو قطع شده بود محل زخم را نگه داشته بود و روی زمین  افتاده بود و خون از پایش بیرون می‌زد، زمان زیادی طول کشید تا مرد و من تنها نگاهش می‌کردم».
وی افزود: آن تصویر هنوز در ذهنم هست، هر وقت به آن فکر می‌کنم عذابم می‌دهد. وقتی ماشه را کشیدم می‌دانستم که این کار اشتباه است و وقتی راکت اصابت کرد میدانستم که به یک قاتل تبدیل شده‌ام.
یادآوری می کنیم، که حملات هوایی امریکا یکی از دلایل اصلی تلفات غیرنظامیان در افغانستان است، که با وجود انتقادات سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری همچنان به‌شدت جریان دارد.
نیروهای امریکایی بارها پس از هدف قرارگرفتن غیرنظامیان افغانستانی مدعی شده‌اند، که مخالفان مسلح دولت افغانستان را هدف قرار گرفته‌‌اند، این نیروها همچنین همواره کشته شدن غیرنظامیان افغانستانی در حملات هوایی را تکذیب می‌کنند و با توجه به مصئونیت قضایی نظامیان امریکایی در افغانستان نهادهای قضایی افغانستان نمی‌توانند این جنایات را پیگیری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала