کرزی: امریکا در افغانستان هیچ‌وقت به دنبال ملت سازی نبوده است

© Sputnik / J. Kargyarکرزی: امریکا در افغانستان هیچ‌وقت به دنبال ملت سازی نبوده است
کرزی: امریکا در افغانستان هیچ‌وقت به دنبال ملت سازی نبوده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته است که امریکا در افغانستان هیچ وقت به دنبال ملت سازی نبوده بلکه در زمان حضورش تلاش‌ های زیادی برای تضعیف اتحاد و اتفاق افغانها صورت گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان با انتشار یک پیام فیسبوکی، سخنان اخیر جو بایدن در مورد افغانستان را غیر واقع‌بینانه و غیرمسوولانه خوانده است.

او افزود: "هویداست که ایالات متحده امریکا در افغانستان هیچ‌وقت به دنبال ملت سازی نبوده بلکه علائم و قراین کافی وجود دارند که نشان می‌دهند در زمان حضور ایالات متحده امریکا در افغانستان تلاش‌ های زیادی برای تضعیف اتحاد و اتفاق افغانها صورت گرفت".

زلمی خلیلزاد و حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: عملیات های نظامی آمریکا در افغانستان باید متوقف شود

در این پیام آمده است که افغانستان کشوریست کهن کهن و پرافتخار که مردم آن در طول تاریخ منحیث یک ملت واحد و با اتحاد و اتفاق کامل در برابر دسائس بیگانه گان و تلاش‌های اشغال‌گرانه ایستاده‌گی نموده و قدرت‌های بزرگ را با‌شکست‌مواجهه کرده است.

آقای کرزی اظهار داشت که مردم افغانستان اجازه نخواهند داد تا امریکا با زیر سوال قرار‌دادن ملت نیرومند و متحد ما به اهداف سلطه طلبانه اش در این منطقه دست یابد.

جو بایدن یکی از نامزدان انتخابات پیش‌رو در امریکا در مورد افغانستان گفته بود که من کاملا مخالف ایدئولوژی ملت‌سازی در این کشور بودم، امکان ندارد که آن کشور متحد شود، هیچ امکان ندارد که آن کشور یکپارچه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала