تلاش افراطیون برای دامن زدن درگیری میان ارتش های ترکیه و سوریه

© AFP 2023 / Omar Haj KadourВид на Идлиб, Сирия
Вид на Идлиб, Сирия  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گزارش ویژه در ادلب سوریه نشان داد که رادیکال های ارتش آزاد سوریه تلاش داشتند تا دزگیری میان ارتش دولتی سوریه و ترکیه را دامن بزنند.

به گزارش اسپوتنیک، رادیکال های ارتش آزاد سوریه تلاش نمودند یک درگیری مسلحانه را میان نیروهای دولت سوریه و ارتش ترکیه در ادلب تحریک کنند .

در گزارشی که کانال تلویزیونی "روسیه – 1" منتشر نمود؛ شهر نظامی Serakib نشان داده می‌شد، که اخیرا توسط ارتش سوریه آزاد شده بود. این شهر یک محل اتصال مهم حمل و نقل است که در آن مسیرهای  M4 (حلب - لاذقیه) و M5 (حلب - حما) از هم عبور می کنند. در این شهر  که تا  همین اواخر،تحت اشغال ارتش آزاد سوریه قرار داشت، بسیاری اشیای منفجر نشده ومکان های مین گذاری شده تا هنوز در این شهر باقی مانده است.

در گزارش گفته شد که "اعضای گروه های تندرو از حضور ترکیه برای حمله به نیروهای دولتی در این شهر استفاده کردند. رادیکال ها در پشت ارتش ترکیه پنهان شده و امیدوار بودند که  درگیری جدیدی را بین دمشق و انقره را تحریک کنند. "

علاوه بر این، شبه نظامیان از امكانات اجتماعی Seracib ، مانند مدارس و مساجد ، به عنوان مقر و انبارهای اسلحه استفاده كردند، به این امید كه بعداً ارتش سوریه و روسیه را متهم به بمباران زیرساخت های غیرنظامی كنند.

این در حالی است که ترکیه پیشتر گفته بود که نیروهایش را برای جلوگیری از درگیری به ادلب اعزام کرده و این کار با هماهنگی قبلی بوده است.

آقای اردوغان هفته پیش هشدار داده بود که اگر به هر شکلی سربازانش در منطقه تهدید شوند پاسخ نظامی خواهد داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала