گفتگوی خلیلزاد و طالبان در مورد مسایل «مهم»

© Photoشکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند
شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که نمایندگان این گروه با وزیر خارجه قطر و زلمی خلیلزاد در مورد مسایل مهم گفتگو کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "اطلاعات روز" سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اخیرا  در حساب توییتر این گروه نگاشته است: نمایندگان طالبان و آمریکا شامل ملا عبدالغنی برادر؛ معاون سیاسی طالبان، ملا محمد فاضل مظلوم، ملا خیرالله خیرخواه و مولوی امیرخان متقی با وزیر خارجۀ قطر و زلمی خلیلزاد دیدار کردند و دربارۀ نتایج مذاکرات و مسائل مهم در پیوند به گام‌های بعدی بحث شد.

سخنگوی طالبان در این مورد جزئیات بیشتری ارائه نکرده و زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز هنوز اظهار نظری نکرده‌است.

 براساس آن‌چه سفارت آمریکا اعلام کرده است، خلیل‌زاد در مورد نقش تسهیل‌کننده امریکا برای صلح و مذاکرات اخیر با گروه طالبان برای «کاهش خشونت» نیز با رهبران حکومت گفت‌وگو کرده است.

سفارت آمریکا گفته است که کاهش خشونت و مذاکرات راه را برای توافق امریکا و طالبان و هم‌چنان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و برقراری آتش‌بس کامل و دایمی هموار خواهد کرد.

گفته می‌شود خلیلزاد در دیدارش با رهبران حکومت و چهره‌های سیاسی‌ بر ایجاد یک هیات همه‌شمول برای مذاکره با طالبان تاکید کرده‌است.

این در حالی است که گروه طالبان اخیرا در واکنش به گفته‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در سخنرانی سالانه‌اش درباره وضعیت کشور در حمایت از گفت‌وگوهای صلح با طالبان گفت که دولتش بر روی بازگرداندن نیروها از افغانستان کار می‌کنداعلام کرد که آمریکا باید به اشغال افغانستان پایان دهید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала