یک دختر هراتی پس از کشته شدن سگ‌اش افغانستان را ترک می‌کند

© AFP 2023 / Aref Karimi یک دختر هراتی پس از کشته شن سگ‌اش افغا نستان ترک می‌کند
 یک دختر هراتی پس از کشته شن سگ‌اش افغا نستان ترک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دختر ورزشکار هراتی، پس از قتل سگ اش از سوی مردان تفنگدار تصمیم گرفته است تا برای همیشه افغانستان را ترک کند.

به گزاش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، صهبا بارکزی، دختر ورزشکار هراتی، که  بیش از ۳۰۰ دختر را در بخش‌های کاراته و دوچرخه سواری آموزش می‌دهند می‌گوید که پس از قتل سگ اش از سوی مردان تفنگدار تصمیم گرفته است تا برای همیشه افغانستان را ترک کند.

بانو بارکزی می‌گوید هنگامی که با خانواده اش برای تفریح به بخش‌هایی شمال شهر هرات رفته بود، مردان مسلح سگ اش را تیر باران کردند و خانواده اش را تهدید کردند که دختر شان نباید سگ  داشته باشد.

​ وی افزود: «وقتی آسمان به بغل من بود، دستم را گرفت و او را از بغل من کشید و گفت دختر چی به سگ. برایش گفتم که تو حال او را کشتی بگذار برای آخرین بار او را ببینم».

 بانو بارکزی که تصمیم ترک کردن افغانستان را گرفته است می‌گوید که دختران در هرات امنیت ندارند و روز به روز فعالیت‌های آنان از سوی مردان تفنگدار و گروه‌های مذهبی محدود می شوند.

او افزود: «وقتی ما در مملکت خود امنیت نداشته باشیم وقتی ما از مردم خود این توقع را نداشته باشیم، واقعا ماندن در این جا بی فایده است. من دیگر نمی‌توانم این جا فعالیت کنم. من تمام لوازم و باشگاه خود را که از پول خود و به زحمت خود این ها را جمع کرده بودم و پس انداز کرده بودم همه‌گی را به هراج گذاشتم».

باشنده‌گان هرات نیز نگران فعالیت‌های تفنگداران غیرمسوول در بخش‌هایی از شهر هرات و رشد افراط گرایی در این ولایت استند.

با این حال، مقام‌های محلی هرات می‌گویند که نیروهای امینتی جلو فعالیت هرگونه گروه‌های مسلح غیرمسوول را خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала