درگیری شدید بین نیروهای ترکیه و سوریه

© AP Photo / Lefteris Pitarakisتانک های ترکیه در سوریه
تانک های  ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اثر درگیری شدید بین نیروهای ترکیه و سوریه پنج تن از سربازان ارتش ترکيه کشته و پنج تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپونیک، وزارت دفاع ترکیه خبر داده است که در نتیجه شلیک نیروهای توپچی اردوی سوریه به مواضع نیروهای ترکیه در شمال ادلب، 5 سرباز کشته و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

پیشروی های نیروهای مقاومت سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
نبردهای خونین در جوار ادلب ادامه دارد

وزارت دفاع ترکیه خبر داده است که در اثر اصابت انداخت نیروهای سوریه در منطقه ادلب، پنج سرباز ترکیه کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند. در مقابل نیروهای ترکیه مستقر در سوریه بر نیروهای اسد شلیک کردند.

در تاریخ 3 فبروری، هشت نظامی و غیرنظامی ترکیه در اثر تیراندازی نیروهای سوریه در ادلب کشته شدند. به گفته اردوغان، نیروهای سوریه در این درگیری 76 سرباز کشته داده است.

اردوغان پیشتر گفته بود كه وی از همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین خواسته است تا به فشار بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای جلوگیری از حمله در ولایت ادلب و عقب نشینی از محل های ترصدی ترکیه تا پایان فبروری فشار آورد ، در غیر این صورت با پاسخ نظامی تهدید می شود.

جنگ داخلی در سوریه از سال 2011 تا کنون ادامه دارد. پایان سال 2017 شکست گروه تروریستی "داعش" (ممنوع در روسیه) در سوریه و عراق اعلام شد، اما در مناطقی از سوریه پاکسازی همچنان ادامه دارد. در حال حاضر اولویت اصلی، حل و فصل سیاسی مسائل سوریه و احیای این کشور و همچنین بازگرداندن پناهجویان است. حل و فصل وضعیت در سوریه، در نورسلطان و ژینو مورد مذاکره قرار می گیرد، و کنگره گفتگوی ملی سوریه که 30 جنوری 2018 در سوچی برگزار گردید، اولین تلاش برای جمع آوری طیف وسیعی از شرکت کنندگان در دور یک میز مشترک برای مذاکره بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала