قربانیان کرونا در چین از قربانیان «مرس» پیشی گرفت

© REUTERS / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN قربانیان کرونا در چین از قربانیان «مرس» پیشی گرفت
 قربانیان کرونا در چین از قربانیان «مرس» پیشی گرفت   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویروس کرونا در چین فقط با گذشت یک ماه از آغاز شیوع آن بیشتر از ویروس مرس «سندروم تنفسی خاور میانه» قربانی گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، آمار قربانیان ویروس جدید کرونا که درچین به مخفف NCP نامگذاری شده است، با گذشت فقط یک ماه از شیوع آن بیشتراز ویروس مرس «سندروم تنفسی خاورمیانه» که شیوع آن در سال 2012 رُخ داد، قربانی گرفته است.

کمیسیون صحت ملی چین   اعلام کرد که چند روز اخیر 97 تن دیگر در این کشور بر اثر ویروس کرونا (2019-nVoC) جان باختند و شمار قربانیان ابتلا به این بیماری به 909 نفر افزایش یافته است.

تعداد قربانیان ویروس جدید تا اوایل روز یکشنبه از تعداد قربانیان سارس فراتر رفت. سارس «سندروم تنفسی خاور میانه» در سال 2012 در 30 کشور جهان 772 قربانی گرفته بود.

مرگ دردناک یک نوجوان فلج چینی در تنهایی - اسپوتنیک افغانستان
مرگ دردناک یک نوجوان فلج چینی در تنهایی + تصاویر

تعداد مبتلایان به این ویروس 40 هزار و 171 نفر اعلام شد که وضعیت 6 هزار 500 نفر از این افراد وخیم است. تعداد افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا نیز 23 هزار و 657 نفر اعلام شد.

این در حالی است که تعداد افراد تحت مراقبت به 189 هزار و 589 رسیده است.

گفتنی است ویروس جدید کرونا (2019-nVoC) برای اولین بار 12 دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در 31 دسامبر، اعلام کرد که 27 نفر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این "بیماری مرموز" مبتلا شده و این بازار بسته شده است. ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد.

همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. 

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала