ویروس کرونا از سوی دولت چین نام جدید به خود گرفت

© Photo / 圖擷取自中國疾病預防控制中心ویروس کرونا از سوی دولت چین نام جدید به خود گرفت
ویروس کرونا از سوی دولت چین نام جدید به خود گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت چین نام مرض کرونا را به COVID-2019 تبدیل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیر کل سازمان بهداشت جهان اعلام کرده است که بیماری کرونا از سوی دولت چین به COVID-2019 تبدیل شده است.
به گفته گبریوس، طبق قوانین سازمان بهداشت جهانی، لازم بود اسمی را انتخاب كنید كه به هیچ وجه با نام جغرافیایی، حیوان، شخص یا گروهی از مردم ارتباط نداشته باشد. همچنین، نامگذاری باید به راحتی تلفظ شود و همراه با بیماری باشد.  به این رو COVID مخفف Coronavirus Disease است ، یعنی "بیماری Coronavirus".
پیش از این، کمیته بهداشت دولت چین به بیماری ناشی از کروناویروس نام (Novel Coronavirus Pneumonia) داده بود که از انگلیسی به عنوان "ذات الریه ناشی از نوع جدیدی از کروناویروس" ترجمه شده است. عنوان شده بود.
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر «ووهان» مرکز ولایت هوبی شروع شد، علاوه بر شهرها و ولایت‌های چین به 24 کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده‌است.
علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.
یادآوری می‌کنیم که آمار تلفات ویروس کشنده کرونا در چین به بیش از یک هزار نفر رسیده و تنها طی روز گذشته 1016 نفر در این کشور جان خود را از دست دادند؛ با این حال بر اساس آخرین آمار ها، از میان افرادی که به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند تاکنون 3996 نفر درمان شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала