ناتو از تلاشهای آمریکا در روند صلح افغانستان حمایت می کند

© AFP 2023 / Mandel Ngan ناتو از تلاش آمریکا در روند صلح افغانستان حمایت می کند
  ناتو از تلاش آمریکا در روند صلح افغانستان حمایت می کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل پیمان نظامی ناتو، ضمن اعلام حمایت از روند صلح امریکا و طالبان، می‌گوید که طالبان از راه جنگ در افغانستان پیروز نخواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازرسانه ها، ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان نظامی ناتو، امروز (سه شنبه، ۲۲ دلو) در نشستی با خبرنگاران در برکسل گفت ناتو از مذاکرات صلح امریکا و طالبان برای پایان جنگ در افغانستان حمایت می‌کند.

 استولتنبرگ افزود: «ما از تلاش‌های ایالات متحده برای پایان‌دادن به مناقشه و دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم. طالبان نمی‌توانند از راه جنگ پیروز شوند».

 ترامپ: دبیر کل ناتو بزرگترین علاقمند من است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: دبیر کل ناتو بزرگترین «علاقمند» من است

دبیر کل ناتو که یک روز پیش از آغاز نشست وزیران دفاع کشورهای عضو این سازمان در مورد افغانستان صحبت می‌کرد، گفت که ناتو به آموزش خود به نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد.

قرار است روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته، وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل پایتخت بلجیم در مورد روند صلح و همچنین تعهد این پیمان در راستای تامین امنیت در افغانستان بحث کنند.

گفته شده در این نشست اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان و جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان نیز اشتراک خواهند کرد.

شایان ‌است که در حال حاضر حدود ۱۷ هزار نیروی خارجی در چارچوب ماموریت ناتو در افغانستان حضور دارند که اکثریت این نیروها امریکایی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала