اسرائیل آخرین سیستم‌های لیزری را به ارتش کشورهای آسیا – اقیانوسیه صادر می‌کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل آخرین سیستم‌های لیزری را به ارتش کشورهای آسیا – اقیانوسیه صادر می‌کند
اسرائیل آخرین سیستم‌های لیزری را به ارتش کشورهای آسیا – اقیانوسیه صادر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت البیت سیستمز ساخت و مدرنیزاسیون تسلیحات ارتش اسرائیل را به عهده دارد، در مناقصه برای صادرات سیستم‌های ضد بالستیک به نیروهای هوایی کشورهای عضو منطقه آسیا و اقیانوسیه برنده شد.

به گزارش اسپوتنیک قراردادهای امضا شده، 4 ساله هستند و کل مبلغی که شرکت اسرائیلی در نتیجه اجرای آنها دریافت می کند 136 میلیون دالر خواهد بود.

سیستم Miysis DIRCM، دفاع قابل اطمینان و پایدار از تاسیسات گوناگون در برابر راکت‌های مادون سرخ را تامین می‌کند. طبق قراردادها، Elbit Systems باید طیاره‌های ایرباس و بوئینگ را به سیستم Miysis DIRCM مجهز کند.

استیشن اتمی - اسپوتنیک افغانستان
عربستان عنقریب مجهز با انرژی اتمی می شود

چندی پیش نیز نشریه «اسرائیل دیفنس» از تصمیم عربستان سعودی برای خرید راکت‌های ضد زره «اسپایک» از شرکت اسرائیلی «رافائل» خبر داده بود .

 براساس این گزارش شرکت رافائل که راکت‌های زمینی ضد زره «اسپایک» را تولید می‌کند در حال کسب مجوزهای لازم است تا از طریق شرکت های تابع خود به دولت عربستان سعودی این تسلیحات را بفروشد.

به ادعای نشریه نامبرده، دریافت مجوز از دولت اسرائیل برای امضای قرارداد با عربستان سعودی با موانعی رو به رو است؛ زیرا اسرائیل تمایل ندارد که این سلاح در اختیار هیچکس غیر از ارتش خود باشد و روزی از همین سلاح‌ها علیه اش استفاده شود.

این نشریه اما نوشته است که با وجود نگرانی‌ها، اسرائیل احتمالاً به شرکت رافائل مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی را بدهد؛ زیرا که عمر راکت‌های ضد زره «اسپایک» بیش از ده سال نیست و در این مدت به نظر نمی‌رسد درگیری نظامی میان عربستان سعودی و اسرائیل رخ دهد.

پیش از این نیز برخی رسانه ها گزارش داده بودند که عربستان سعودی از اسرائیل سلاح خریداری می‌کند و از طریق آذربایجان تسلیحات را به ریاض منتقل می‌کند.

روابط عربستان سعودی با اسرائیل در سال های اخیر افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала