ترکیه سیستم‌های راکتی را در ادلب سوریه مستقر می‌کند

© AFP 2023 / Omar Haj Kadourترکیه سیستم‌های راکتی را به ادلب سوریه مستقر می‌کند
ترکیه سیستم‌های راکتی را به ادلب سوریه مستقر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیستم‌های راکتی به محل قرارگاه‌های نظارتی نیروهای ترکیه در ادلب سوریه مستقر خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، قطار از 15 موتر تریلر حامل چندین سیستم‌ پرتاب راکتی از واحدهای مختلف نظامی ترکیه به منطقه ریحانلی در ولایت ختای هم مرز با ادلب وارد شدند. گفته شده است که این تجهیزات جهت تقویت امنیتی به مرز منتقل شده است.

 ارتش سوریه چهار پاسگاه ترصد ترکیه را در ادلب محاصره  کرد - اسپوتنیک افغانستان
ارتش سوریه چهار پاسگاه ترصد ترکیه را در ادلب محاصره کرد

پیشتر، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، مسكو و دمشق را به حمله به غیرنظامیان در ادلب متهم كرد و گفته بود در صورتی که دمشق به حملات خود ادامه دهد، انقره قصد دارد حتی در خارج از منطقه «عاری از تنش» و از مرز به سوریه حمله كند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد كه مسكو و دمشق به مردم عادی سوریه حمله نکرده اند و همه حملات صرفاً علیه گروه های تروریستی انجام شده است.

براساس توافق سال 2017 میلادی میان روسیه، ترکیه و ایران به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال 2018 میلادی به کنترول ارتش سوریه درآمد اما منطقه چهارم که ادلب ولایتی در شمال غربی سوریه و مناطقی همچون لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی و مخالفان مسلح دولت سوریه قرار دارد و گفته می‌شود کنترول این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره* قرار دارد.

اواخر تابستان سال 2018 میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌ کنند.

*گروه تروریستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала