جنرالان: اقمار عجیب روسی اقمار جاسوسی امریکا را تعقیب میکنند

© Photo / ESA/NASA - L.Parmitanoجنرالان: اقمار عجیب روسی اقمار جاسوسی امریکا را تعقیب میکنند
جنرالان: اقمار عجیب روسی اقمار جاسوسی امریکا را تعقیب میکنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال امریکایی، قوماندان نیروی فضایی امریکا، خود خواست با مجله (Time) امریکا در مورد تهدید ماهواره های فدراسیون روسیه صحبت کند. دو تای آنها گویی ماهواره "امریکایی" KH-11 را تعقیب می کنند که توسط ایالات متحده آشکارا به مثابه ماهواره جاسوسی شناخته می شود. در عین زمان، جنرال در مورد نظامی ساختن فضا اشک می ریزد.

ویلیام هینیگان (William Hennigan) می نویسد، یک جفت ماهواره روسی به معنای واقعی کلمه ماهواره جاسوسی امریکایی به ارزش میلیارد دالر را در فاصله صدها مایل از سطح زمین تعقیب میکنند. یکی از اعضای قوماندانی عالی نیروهای مسلح امریكا در این باره به مجله Time خبر داد و تهدید فزاینده از این ناحیه برای سلطه امریكا در فعالیت های اطلاعاتی بر مبنای دستگاه های فضایی خاطرنشان ساخت. هم صحبت Time همچنان هشدار داد كه این اقدامات می توانند فصل مالی جدید بسیار گران بها را در مسابقه تسلیحاتی چندین ساله واشنگتن و مسكو بگشاید.

در سال  2018  چه تعداد ماهواره ها به فضا پرتاب شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
در سال 2018 چه تعداد ماهواره ها به فضا پرتاب شد؟

جنرال جان ریموند (ملقب به جیک) ، قوماندان نیروهای فضایی تازه ایجاد شده ایالات متحده، می گوید كه فضاپیمای روسی بلافاصله پس از آنكه روسها آن را در ماه نوامبر در مدار زمین قرار دادند، مانور نزدیك شدن به ماهواره امریكا را آغاز كرد. بعضی اوقات ماهواره "روسی" به فاصله کمتر از 100 مایل به ماهواره "امریکایی" نزدیک می شد. ریموند می گوید: "ما این رفتار را غیر عادی و نگران کننده می دانیم." "چنین مانور بالقوه می تواند وضعیت خطرناک در فضا ایجاد کند." ریموند ادعا می کند که اداره امریکا نگرانی های خود را از طریق کانال های دیپلوماتیک به مسکو ابراز کرده است.

رویارویی فعلی – این اولین حادثه است که اردوی امریکا تصمیم گرفته که تهدید مستقیم به ماهواره امریکا را علناً از یک قدرت رقیب اعلام کند. این حادثه همزمان با اصطکاک هایی با شدت های مختلف در سطح زمین بین نیروهای روسی و نیروهای مسلح ایالات متحده و متحدان آن اتفاق افتاد. این منازعات تقریباً به درگیری های مسلحانه بین سربازان، طیارات جنگی و کشتی های جنگی - در سراسر سیاره پایان یافت. و اکنون، ناظران نگران هستند که فضا ممکن به "تئاتر تشدید غیرعمدی خصومت ها" جدید بین دو رقیب قدیمی - روسیه و ایالات متحده - مبدل گردد.

تحلیلگران نظامی امریكا برای اولین بار پس از آن كه روسیه ماهواره های خود را در مدار در تاریخ 26 نوامبر از میدان فضایی پلیسیتسک با استفاده از راکت حامل «سایوز» پرتاب كرد، متوجه رفتار عجیب روس ها شدند.

اعلام زمان آغاز به کار «قاتل ماهواره ها» در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
اعلام زمان آغاز به کار «قاتل ماهواره ها» در روسیه

ماهواره ایالات متحده، بخشی از کد اطلاعاتی "صور فلکی" به نام  Keyhole-CRYSTAL (سورخ قفل کلید – کریستال)، توسط دفتر عملیات اطلاعات ملی، آژانس اطلاعاتی مخفی غیرقابل معاشرتی مستقر در hantilly ، ایالت ویرجینیا اداره می شود. اگرچه دفتر ملی عملیات اطلاعاتی نمی خواهد درباره چگونگی کار ماهواره های بزرگ که به اندازه یک بس مکتب بزرگ نیست، اظهار نظر کند، اما قابلیت های KH-11 غالباً با تلسکوپ فضایی هابل (رصدخانه اتوماتیک در مدار دور زمین، به نام ادوین هابل، مقایسه می شود – تبصره مدیریت مسوول). اما به جای خیره شدن به اعماق بی انتهای جهان، سنسورها و دوربین های نصب شده روی ماهواره ها فقط به قلب تجهیزات نظامی مخفی دشمن نگاه می کنند.

بسیاری تحلیلگران گمان میکنند که ماهواره KH-11 که در ایالات متحده امریکا بنام 224 USA شناخته شده، از مرکز فضایی امام خمینی (ره) ایران عکاسی کرده است. این عکس در ماه اگست توسط رئیس جمهور ترامپ از طریق توییتر نشر شد. عکس آنقدر مفصل بود که می توان نوشته هایی را به فارسی خواند که در حاشیه مجموعه پرتاب نوشته شده اند. شناسایی "صورت فلکی" ماهواره ها که شامل KH-11 است، از چهار ماهواره تشکیل شده است که مشاهدات پی هم را در کل سطح زمین انجام می دهند.

تخریب متقابل تضمین شده (HLM) - نظریه نظامی است که علیه مهاجم هسته ای یکی از ملل منجر به ضد حمله سریع فوری، به همان اندازه کامل توسط قربانی تجاوز می شود. این دکترین، از آنجا که در واقع باعث مرگ میلیون ها نفر میشود، واقعاً به ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی کمک کرد، تا از استفاده از سلاح های هسته ایی خودداری کنند. و زرادخانه ها در هر دو کشور انباشته شدند - علاوه بر این، زرادخانه های قدرتمند در طی چندین دهه رویارویی مسلحانه ایجاد شده اند.

هراس امریکایی ها از ماهواره های روسیه - اسپوتنیک افغانستان
هراس امریکایی ها از ماهواره های روسیه

اما انکشاف دکترین HLU به تدریج در باره بسیاری از موافقت نامه ها و خطوط مستقیم ارتباطات که بطور ویژه برای انجام کار جلوگیری از تشدید ناگهانی درگیری [بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه] ایجاد شده، به تأخیر افتاد. ایالات متحده، روسیه و سایر کشورها هنوز یک چارچوب امنیتی دیپلوماتیک مشابه را برای فضای جدید - فضای خارجی - تهیه نکرده اند. و کارشناسان در حال حاضر در مورد تهدیدهایی هشدار می دهند که انتقال اسلحه به فضا، بدون یک سیستم قوانین توافق شده دیپلوماتیک، به بار می آورد. کاردیلو می گوید: "داشتن [دشمن] بدون قانون در فضای خارجی هنوز برای ما چیز جدیدی است که ما هرگز نتوانسته ایم از عهده آن برآییم. و آنچه می تواند ساخته شود می تواند شکسته شود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала