روسیه از مانع سر راه "معامله قرن" نام برد

© Sputnik / Vitali Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از مانع سر راه "معامله قرن" نام برد
روسیه از مانع سر راه معامله قرن نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در اسرائيل از مانعی که سر راه تحقق "معامله قرن" قرار دارد، نام برده است.

به گزارش اسپوتنیک، اناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در اسرائيل گفته است که واکنش منفی فلسطین که پلان پیشنهاد شده توسط دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا را برضد مواضع اصولی و علایق فلسطین برای ایجاد دولت مستقل، می‌پندارد، عملی‌شدن "معامله قرن" را با مشکلات مواجه می‌سازد.

هشدار سفیر امریکا به نتانیاهو درمورد معامله قرن - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سفیر امریکا به نتانیاهو درمورد معامله قرن

سفیر روسیه در اسرائیل افزود که امریکا نباید حرف خودش را جاگزین تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد که اساس حل و فصل بحران خاور میانه می‌باشد و در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، کند.

وی گفت که "معامله قرن" فقط طرح امریکا برای حل بحران می‌باشد.

سفیر روسیه یادآور شد که مسکو حاضر است میزبان مذاکرات رهبران فلسطین و اسرائيل باشد و تلاش‌هایش را برای حل این بحران افزایش داده است.

چند گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در یک نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از طرح صلح خاورمیانه رونمایی کرد که مدت‌هاست داماد و مشاور او، جرد کوشنر از آن به عنوان معامله قرن یاد می‌کند.

در این طرح قرار است اسرائیل فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، بخش‌هایی از کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را به مناطق خود ملحق کند تا پس از آن با تشکیل دولت مستقل فلسطین در نیمه کرانه باختری، تمام نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی که عموما فلسطینینان در آن سکونت دارند موافقت کنند.

بر اساس این طرح، شهر ابودیس به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد و فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخت شده، صرف نظر کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала