مقام امریکایی: خروج سربازان از افغانستان تدریجی خواهد بود

© AFP 2023 / Romeo Gacadمقام امریکایی: خروج سربازان از افغانستان تدریجی خواهد بود
مقام امریکایی: خروج سربازان از افغانستان تدریجی خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترامپ گفته است که در مورد رسیدن به توافقی با طالبان در روزها یا هفته‌های آینده محتاطانه خوشبین است، اما خروج نیروهای امریکایی از افغانستان «تدریجی» خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا در مراسمی به میزبانی شورای آتلانتیک در واشنگتن، به پرسش‌هایی درباره گفت‌وگوهای صلح افغانستان گفت: "معتقدم پیشرفت چشمگیری حاصل شده است. این مساله‌ای است که با خشنودی رئیس‌جمهوری همراه شده است. وقتی حرف افغانستان باشد، از پیش‌بینی تنفر دارم".

اوبراین تاکید کرد: “ما به طور محتاطانه خوش‌بین هستیم که اخبار خوبی از گفتگوهای صلح منتشر شود”.

او اضافه کرده: “می‌خواهیم به خانه بازگردیم، اما می‌خواهیم این روند تحت شرایطی باشد که حفاظت‌ ما برای همکاران و شرکای مان در افغانستان حفظ شود و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که افغانستان دوباره پناهگاه امنی برای تروریسم نخواهد شد.”

مشاور امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرده که کشورش سخت کار می کند تا شرایطی را تعیین کند که اجازه یک خروج تدریجی را فراهم نماید.

پیش ازاین سی ان ان با اشاره به دو مقام پنتاگون اعلام کرد که رئیس جمهور دونالد ترامپ، ممکن است این هفته توافق نامه ای را برای کاهش بحران با طالبان امضا کند.

این توافق نامه، که  از آن با عنوان"اعلامیه برای کاهش خشونت" نامبرده شده، خواستار آتش بس بین ائتلاف و طالبان است تا توافق صلح در آینده نزدیک در منطقه را ایجاد کند.

گفتنیست که هم‌اکنون،  زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در قطر در حال گفتگو با نمایندگان طالبان است. دو طرف دو روز پیش در مورد نتایج توافق صلح و اقدام‌های بعدی آن با وزیر خارجه قطر نیز دیدار کردند.

دو طرف در این دور مذاکرات روی می‌کانیزم طرح کاهش خشونت و چگونگی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفتگو می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала