موشک قاتل: روسیه راکت رهگیر هایپرسونیک می‌سازد

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت موشک هایپرسونیک برای تست های تسلیحاتی روسیه
ساخت موشک هایپرسونیک برای تست های تسلیحاتی  روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان روسی در حال ساخت موشکهای رهگیر فوق العاده دوربرد هستند. این موشک ها برای مقابله با هواپیماهای هایپرسونیک طراحی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از منابع اینترنتی روسیه، مطالعه تئوریک موشک های رهگیر جدید قبلاً توسط کارشناسان انجام شده است. دانشمندان در حال حاضر ویژگی های جنگی سیستم موشکی رهگیر دوربرد آینده را نیز بررسی نموده اند.اکنون کارشناسان در حال بررسی گزینه هایی برای ترکیب این سیستم موشکی هستند.

این سلاح یک کلاهک جداکننده را دارا بوده و بر روی جنگنده های MiG-31 و MiG-41 نصب خواهد شد. به احتمال زیاد به عنوان  بلوک اصلی از موشک K-77M با برد متوسط استفاده خواهد شد.

ساحه عمل موشک های جدید برای مساحات چند صد کیلومتری طراحی شده است.

این سلاح به گونه زیر عمل خواهد کرد: ابتدا کلاهک از حامل جدا شده،  سپس اهداف را جستجو و از فاصله دور آنها را هدف قرار می‌دهد.

 به گفته کارشناسان، حد اکثر بهره برداری از سیستم های موشکی رهیاب چند منظوره جدید تا حد امکان در یک فضای اطلاعاتی واحد مؤثر خواهد بود.

این در حالی است که پیش ازاین دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده؛ بار ها بارک اوباما؛ رئیس جمهور اسبق آمریکا را در دست یابی روسیه به راکت های هایپرسونیک متهم نموده است.

 ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهور روسیه در پیام خود عنوانی مجمع فدرال در تاریخ 1 مارچ سال 2018 در مورد انواع جدید و اساسی سلاح های توسعه یافته در روسیه، از جمله تسلیحاتی که قدرت غلبه بر سیستم دفاع موشکی ایالات متحده، را دارا است، صحبت کرد. رئيس جمهور روسیه همچنین در مورد ساخت سلاح هایپرسونیک- سیستم Avangard که قادر به پرواز در لایه های متراکم اتمسفیر در سطح بین قاره ای با "سرعت مافوق صوت" صحبت نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала