نقشه جدید پنتاگون مقیاس عظیم عملیات نیروی بحری چین و روسیه را نشان می دهد

© Photo / Рress-service of JSC "PO "Sevmas"نقشه جدید پنتاگون مقیاس عظیم عملیات نیروی بحری چین و روسیه را نشان می دهد
نقشه جدید پنتاگون مقیاس عظیم عملیات نیروی بحری چین و روسیه را نشان می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این اولین نگاه دقیق ما نسبت به اقدامات مشابه چین و روسیه، به ویژه در ساحل شرقی ایالات متحده است که نیروهای مسلح امریکا راجع به آن هشدار میدهند.

جوزیف تریویتیک (Joseph Trevithick) در مطلب منتشره در نشریه The Drive (امریکا) می نویسد، در چارچوب پروسه درخواست بودجه برای سال مالی 2021، پنتاگون نقشه ای را منتشر کرد که مناطقی را نشان می دهد که روسیه و چین شدت عملیات بحری خود و همچنین در محل کیبل های ارتباطی بزرگ زیر آبی را افزایش می دهند. شاید این نقشه که اداره امریکا تا کنون پس از چندین سال هشدار درباره اینکه تهدیدهای این عملیات بحری - عمدتاً تحت البحری های روسیه - منافع ملی ایالات متحده را تهدید می کنند، منتشر کرده که حاوی دقیق ترین اطلاعات در مورد این موضوع است.

در هفته گذشته، ما خبر دادیم که به گفته یک افسر ارشد نیروی بحری ایالات متحده، تحرکات تحت البحری های روسی به یک مشکل جدی تبدیل شده که نیروی بحری ایالات متحده دیگر نمی تواند ساحل شرقی این کشور را "آسیب ناپذیر" بنامد و دیگر نمی تواند آن را به مثابه «پناهگاه امن» در صورت بروز بحران تضمین کند ".

تحت البحری های روسیه میتوانند بطور ناگهانی در نزدیک سواحل امریکا از آب بالا شوند - اسپوتنیک افغانستان
تحت البحری های روسیه میتوانند بطور ناگهانی در نزدیک سواحل امریکا از آب بالا شوند

پنتاگون این نقشه را با یادداشت های مربوطه در گزارش بررسی خود در 134 صفحه منتشر کرده که به درخواست بودجه سال مالی 2012 پیوست شده است. این نقشه به بخش اختصاص داده شده که به تهدیدهای جدید و نوظهور برای امنیت، در درجه اول تهدیدات ناشی از " تقابل قدرتهای بزرگ" مانند روسیه و چین بوجود می آیند.

در سند گفته شده: "ما همچنان بر سیستم بحری تأکید می کنیم - در طی دو دهه گذشته، مقیاس کشتی رانی در بحر چهار برابر شده است. 90% كل كالاهاي توليد شده در جهان از طريق بحر منتقل مي شوند و امروز مسيرهاي تجاري جديد در شمال بوجود مي آیند." "تقریباً کل اینترنت و تریلیون ها دالر تجارت امروزی به یک شبکه تقریباً محافظت نشده از کیبل های زیر آبی بستگی دارد."

اگرچه این نقشه مشخص نمی کند که آن کدام دوره ای را روشن می کند و کدام کشتی هایی خاص در مکان های مشخصی قرار دارند، اما این نقشه، با وجود این، فعالیت قابل توجهی زیادی کشتی های نیروی بحری روسیه در سواحل جنوب شرقی ایالات متحده و همچنین در شمال اقیانوس اطلس و طی چند سال گذشته در کارابین همچنین عملیات گسترده در منطقه قطب شمال را منعکس می کند که به تدریج اهمیت استراتژیک بیشتری کسب می کند.

قدرت‌مندترین زیردریایی‌های اتمی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
قدرت‌مندترین کشتی های تحت البحری اتمی روسیه

طبق این نقشه، کشتی های جنگی روسیه نیز مسیرهای ترانزیت در اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را دنبال می کنند. مسیرهای اصلی بین آبهای ساحلی پرتگال و اسپانیا و ساحل جنوب شرقی ایالات متحده و بحیره کارابین، در اطراف کوبا، و همچنین مسیرهایی از شمال اقیانوس اطلس تا ساحل شمالی امریکای جنوبی و بین خلیج گوینی در افریقا و انتهای شمال شرقی برازیل وجود دارند.

ولی بیشتر از همه تکاثف نسبی فعالیت کشتی های جنگی روسیه به دورادور ایالات متحده و حتی به دورادور سواحل خود روسیه در مقایسه با تراکم عملیات بحری چین در بحیره جنوبی چین و سایر قسمت های اقیانوس آرام غربی حیرت زده می سازد. طبق این نقشه، کشتی های چینی در بحیره چوچی، یعنی در شمال مناطق خاور دور روسیه حضور دارند. به طور کلی، این نشان دهنده افزایش شدید مقیاس و قابلیت های بحریه اردوی آزادیبخش خلق چین است که نشریه War Zone قبلاً بارها در مورد آنها نوشت است.

کشتی تحت البحری کوسه ماهی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
کشتی های تحت البحری وحشتناک روسیه

در گزارش اجمالی که به درخواست بودجه ضمیمه شده، گفته میشود: "رقبای ما در عرصه جهانی همچنان به ایجاد نیروی بحری خود، گسترش مناطق عملیاتی و همکاری با یکدیگر ادامه می دهند. ما باید بیشتر از همه از خود در برابر مخالفان بحری که به زودی امنیت اقتصادی و طرز زندگی ما چلنج خواهند داد، دفاع نمائیم."

این نقشه که اخیراً توسط پنتاگون منتشر شده است به ما این فرصت را می دهد تا با دقت به مقیاس آن چالش هایی که فقط در آینده رشد خواهد کرد، نگاه کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала