اردوغان بازهم سوریه را تهدید کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان بازهم سوریه را تهدید کرد
اردوغان بازهم سوریه را تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه با هشدار به ارتش سوریه در مورد هدف قرار دادن سربازان این کشور در ادلب، تاکید کرد که هر کاری که لازم باشد برای عقب راندن نیروهای ارتش سوریه در ادلب انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  امروز (چهارشنبه 12 فبروری) در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه در حمله ارتش سوریه به ادلب 14 تن کشته و 45 تن دیگر زخمی شدند، به ارتش سوریه درباره هدف قرار دادن سربازان ارتش این کشور در ادلب هشدار داد.

اردوغان گفت: گروه‌های تحت حمایت ترکیه برای خارج شدن نیروهای سوری از ادلب بسیج شده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ترکیه قصد دارد تا اواخر فبروری، نیروهای سوری را از مرزهای ذکر شده در توافق سوچی بیرون کرده یعنی به پشت پایگاه‌های کنترلی خود در ادلب براند و تمام اقدامات لازم را علیه ارتش سوریه از جمله استفاده از ابزارهای زمینی و هوایی در پیش خواهد گرفت.

اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
تهدید اردوغان به حمله نظامی به سوریه

اردوغان هشدار داد، در صورتی که ارتش سوریه حملات خود علیه سربازان ترکیه‌ای را تکرار کند، ارتش ترکیه نیروهای آن را هدف قرار خواهد داد حتی اگر آنها بیرون از مناطق ذکر شده در توافقنامه سوچی باشند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: جنگنده‌هایی که غیرنظامیان را در ادلب هدف قرار می‌دهند، هرگز نخواهند توانست با آزادی که قبلا داشتند، پرواز کنند.

او  با بیان اینکه «اگر اوضاع سوریه با ثبات نباشد، اوضاع ما در ترکیه نیز باثبات نخواهد شد»، هشدار داد: بدون هیچ تردید و دو دلی برای سوریه و ترکیه هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

 عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از حدود 50 روز پیش آغاز شده است و ضمن دستیابی به پیشروی‌های گسترده نظامی همچنان ادامه داد. این در حالی است که ارتش ترکیه که در خاک ادلب حضور دارد، به دمشق درباره ادامه این عملیات هشدار داده است و شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور سعی در ایجاد کارشکنی در روند پیشروی نیروهای سوری دارند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала