Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

گزارش مالی فیفا از نقل و انتقالات جنوری 2020؛ رشد 69 درصدی هزینه تیمهای انگلیسی

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر برونو فرناندس
برونو فرناندس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قدرت اقتصادی تیم‌های لیگ برتری، آن‌ها را در سطح متفاوتی نسبت به سایر لیگ‌های معتبر اروپا قرار می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، با اعلام فیفا، باشگاه‌های انگلیس در جنوری 2020 نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 69 درصد بیشتر روی انتقالات بین المللی هزینه کردند.

به نقل از FFT، این با وجود آن است که لیگ برتر در جنوری امسال 143 ورودی از لیگ‌های خارجی به خود دید که این تعداد در جنوری سال قبل 156 مورد بود. در زمستان امسال 298.2 میلیون دلار آمریکا صرف این قبیل انتقال‌ها شد که این رقم در جنوری گذشته 176.5 میلیون دلار بود. البته این رقم بسیار کمتر از سال 2018 است که در نقل و انتقالات زمستانی آن، هزینه تیم‌های لیگ برتری از نیم میلیارد دلار هم فراتر رفت. بزرگ‌ترین ورودی جنوری امسال انتقال برونو فرناندز از اسپورتینگ لیسبون به منچستریونایتد بود که هزینه آن در صورت محقق شدن بندها می‌تواند به 68 میلیون پوند برسد.

بر اساس آمارهای فیفا، تقریبا سه-چهارم (71.8%) هزینه‌های صورت گرفته در ماه جنوری برای نقل و انتقالات بازیکنان به پنج لیگ مطرح اروپایی یعنی لیگ برتر، لالیگا، سری آ، بوندسلیگا و لوشامپیونه اختصاص داشت. این بررسی نشان می‌دهد در جنوری امسال 564.2 میلیون دلار صرف انتقال بازیکنان از سایر اتحادیه‌های زیر نظر فیفا به مقصد پنج لیگ مطرح اروپایی شد و همچنین 260.4 میلیون دلار هم صرف جا به جایی بازیکنان بین پنج لیگ نامبرده شد. همچنین مشخص شد 10 انتقال گران قیمت جنوری، 44 درصد از کل هزینه‌های این پنج اتحادیه را در بر گرفته است. پنج لیگ مطرح اروپایی در ماهی که گذشت جمعا 824.6 میلیون دلار صرف انتقال بازیکن‌ها کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته (646 میلیون دلار) افزایش داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала