خروپف در خواب نشانه‌ای از بیماری خطرناک است

© Depositphotos.com / Andrey Popov خروپف در خواب نشانه‌ای از بیماری خطرناک است
  خروپف در خواب نشانه‌ای از بیماری خطرناک است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اغلب فکر می‌شود که خروپف در خواب یک مسئله عادی است و به همین خاطر موضوع نگران کننده و مهمی نیست.اما دلایل بسیاری برای نگران کننده بودن آن وجود داردکه شاید خوشایند نباشد.

به گزارش اسپوتنیک سندورم انسداد راه تنفسی یا آپنه در خواب یک خطر برای اختلال خواب منظم است. لکسی کوشنلوف، متخصص گوش و حلق و بینی در مقاله ای در این خصوص گفت:  حدود نیمی از افرادی که حین خواب خروپف می کنند، تنها مشکل شان تولید صداهای ناخوشایند است، اما نیم دیگری از آن ها در حقیقت دچار مشکل خطرناکی به نام اختلال وقفه ی تنفسی در خواب هستند.

به گفته متخصص در اثر این اختلال، حین خواب مجرای تنفسی مسدود و در نتیجه جلوی تنفس گرفته می شود، شخص با صدای بلند خروپف می کند و در حقیقت در طی شب بارها تنفس او قطع می شود. این اختلال در صورت غفلت حتی می تواند منجر به مرگ شود. بنابراین هرگز نباید نسبت به خروپف خود یا اطرافیان تان بی توجه باشید.  

مزایای دیدن کابوس در خواب  - اسپوتنیک افغانستان
مزایای دیدن کابوس در خواب

اگرچه احتمالا تصور می کنید تنها افراد مسن هستند که خروپف می کنند، اما حقیقت آن است که ریسک بروز وقفه ی تنفسی در خواب در همه ی گروه های سنی وجود دارد. این اختلال می تواند در هر کسی با هر سن و وزنی وجود داشته باشد و اگر علائم وقفه ی تنفسی در خواب را در خود می بینید باید آزمایش بدهید. این اختلال نه تنها کیفیت زندگی تان را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه می تواند عامل یا تشدید کننده ی بیماری های مختلفی باشد.

افرادی که به دلیل ابتلا به اختلال وقفه ی تنفسی در خواب خروپف می کنند، احتمال مرگ زودرس در آن ها 40 درصد بیشتر است. بنابراین مهم است که درباره ی خروپف و علائم وقفه ی تنفسی در خواب با یک پزشک صحبت شود.

روش های درمانی مختلفی برای خروپف وجود دارد. در بعضی افراد ایجاد تغییراتی در سبک زندگی مثل کاهش وزن، تغییر حالت خوابیدن و مصرف نکردن مشروبات الکلی می تواند نتیجه بخش باشد. در بعضی دیگر هم استفاده از ابزارهای دهانی مخصوص خروپف هم می تواند مؤثر باشد. یک گزینه ی دیگر هم انجام جراحی بر روی ناحیه ی فوقانی مجرای تنفسی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала