آغاز تحقیقات در مورد دو دانشگاه امریکایی که با عربستان سعودی قرارداد داشتند

© Flickr / Prayitnoآغاز تحقیقات در مورد دو دانشگاه امریکایی که با عربستان سعودی قرارداد داشتند
آغاز تحقیقات در مورد دو دانشگاه امریکایی که با عربستان سعودی قرارداد داشتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت تحصیلات عالی امریکا تحقیقاتی را در مورد دانشگاه‌های هاروارد و ییل به‌خاطر که آنها اطلاعاتی در مورد هدایای کشورهای خارجی و قرارداد با آنها را ارائه نمی‌دادند، آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در ماه نوامبر سال 2019 میلادی گزارش شد که وزارت تحصیلات عالی امریکا از موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه مریلند درخواست کرده بود داده‌های مربوط به قرارداد‌ها با روسیه و چین را ارائه دهد.

در بیانیه که وزارت تحصیلات عالی امریکا روز چهارشنبه منتشر کرد، آمده است: وزارت تحصیلات عالی امریکا پس از آن که هر دو موسسه آموزش عالی آیوی لیگ صدها میلیون دالر هدیه و قراردادهای خارجی را گزارش نداده اند، تحقیقات در مورد دانشگاه‌های هاروارد و ییل آغاز شده است.

بیانیه می‌افزاید که دانشگاه ییل هدایای و قراردادهای خارجی به ارزش حداقل 375 میلیون دالر را گزارش نداده است.

همچنان وزارت تحصیلات عالی از دانشگاه هاروارد خواستار ارائه اطلاعات «در مورد هدایا و قراردادهای با کشورهای روسیه، چین، قطر، عربستان و ایران» شده است. همچنان این وزراتخانه اطلاعات مربوط به تماس‌های بیناد «سوکولف»، آزمایشگاه کسپرسکی و هواوی را می‌خواهد بدست بیاورد.

وزارت تحصیلات عالی امریکا می‌گوید که نگران آن است که دانشگاه هاروارد اطلاعات در بارۀ هدایا و قراردادها را ارائه نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала